کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نه اعدام نه آزادی (کمال حسینی)

18:13 - 5 آبان 1392

آخرین بار ٢ ماه پیش با یکی از همین اعدامی‌ها حرف زدم، باوجود اینکه چند ماهی می‌شد از زندان مرگ را به انتظار نشسته بود، اما روحیه خوبی داشت.

از وی پرسیدم که مشکلی ندارد؟ گفت: \'\'تنها مشکلم خانواده و دوستان هم‌بندم هستند که بعد از من بسیار ناراحت خواهند شد\'\'.

و اینگونه شد، امروز چندین نفر از زندان‌های مختلف کشور از شرقی‌ترین زندان کشور در طبس تا غربی‌ترین آن در سلماس که فعالان سیاسی کُرد در آن‌ها محبوس‌اند، با من تماس گرفتند که اعدام حبیب‌الـله مایه تأسف و تأثرشان شده بود.

\'\'حبیب الـله گُلپری‌پور را اردیبهشت‌ماه امسال از زندان سمنان به مهاباد و سپس به ارومیه انتقال دادند، که حکمش را اجرا کنند. اما نه، انتخابات و بعد سفر نیویورک در پیش بود خواستند آب از آسیاب بیفتد آنگاه چوبه دار را در اولین ساعت بامداد دیروز شنبه 4 آبان‌ماه با خون سرخ حبیب بیارایند.

در عجبم مسئولان قضایی کشور چگونه دم از قانون‌مداری و شهروندمداری می‌زنند در حالی‌که امید مردم را ناامید و ناز شهروندان را با سیلی پاسخ می‌دهند!

آخرین باری که حبیب‌الـله از بند ١٢ زندان مرکزی ارومیه تماس گرفته بود، ازم پرسید: \'\'من بسیار امیدوار شدم دیگه داره باورم میشه که حکمم اجرا نمی‌شود ...\'\' گفتم؛ فضای سیاسی کشور بسیار تغییر کرده من مطمئنم که حکمت اجرا نمی‌شود ... امیدت را از دست نده همه ما دل بسته‌ایم به \'\'تدبیر و امید ...\'\'.

جوانی که به تغییر شرایط سیاسی کشور دل بسته و دل در گرو تصمیمات دولتمردان کشورش دارد چگونه می‌شود او را به اتهام اقدام علیه امنیت کشور اعدام کرد!؟

به فرض این‌که عمل اشتباه یا مجرمانه‌ای از وی سر زده باشد وقتی نتیجه اقدامات او سبب ضرر و زیانی به کشور نشده و یا باعث گرفتن جان کسی نبوده و از همه مهم‌تر چند سالی را در زندان به حق یا نابه حق گذرانده و معلوم شده زندانی خطرناکی نیست و اتفاقا بسیار جوان نجیب و باوقاری است، پس آن سیاست‌های سراپا شعاری (رأفت اسلامی و سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی) شما کجاست تا به خاطر مصلحت نظام هم که شده گاهگاهی ازش کلک بگیرید!؟

حیف جوانان این آب و خاک نیست این‌گونه قربانی سیاست‌های دگم و متحجرانه شما می‌شوند!؟ آیا راهی به غیر از اعدام پیش روی اینان نبود!؟ کجای این اقدامات به مصلحت اسلام و نظام و انقلاب است ...!؟

یکی از هم‌بندی‌های حبیب‌الـله امروز صبح در یک تماس کوتاه تلفنی می‌گفت: \'\'با اعدام \'\'باهوز\'\' (حبیب‌الـله بین رفقایش به باهوز مشهور بود) همه امیدهایمان از دست رفت و کم کم نوبت به ما هم می‌رسد\'\'.

آقای روحانی کجاست آن منشور حقوق شهروندی شما و یاران‌تان؟

کجای این \'\'تدبیر\'\' است که نوشدارو را بعد از مرگ سهراب آماده کنید؟

پس کی به عنوان رئیس دولت، مجری قانون و امین مردم فریاد اعتدالتان را بر سر دستگاه تندرو قضایی می‌کوبید...! مگر شما وکیل و امانتدار مردم نیستید؟

رئیس جمهور محترم این موجی که به خاطر شما به راه افتاد و یخ‌ها را آب کرد به این خاطر بود که بساط بی‌عدالتی و خودسری برچیده شود...

جناب دکتر روحانی امید بسته بودیم به موج این آزادی‌ها و گفتیم دیگر نسیم آشتی ملی تمام ایران را دربر میگیرد و همه بر سر یک خوان و در کنار هم سرود ای ایران سر می‌دهیم...

کاش نه شاهد این آزادی‌ها بودیم و نه شاهد این اعدام‌ها،

خدایم شاهد است که حبیب‌الـله مستحق مجازات اعدام نبود، روحش شاد

نویسندە: کمال حسینی، خبرنگار آژانس خبری موکریان

محتویات این مقالە منعکس کننده دیدگاه و نظرات وب‌سایت کوردستان‌میدیا نمی‌باشد