کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصطفی هجری: حزب دمکرات پشتیبان همیشگی یارسان‌ها بوده و خواهد ماند

22:15 - 27 آبان 1392

کوردستان میدیا: مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران طی پیامی به مناسبت جشن خاونکار، حمایت و پشتیبانی حزب دمکرات از پیروان آیین یاری در راستای رسیدن به حقوق برحق خود اعلام کرد.

خواهران و برادران گرامی پیرو آیین یاری!
با درودهای گرم انقلابی

به مناسبت جشن خاونکار، گرمترین و صمیمانه‌ترین شادباش خود و حزب دمکرات کردستان ایران را به شما تقدیم می‌دارم. آرزومندم امسال مراسم مقدستان در فضایی مملو از شادی و سرور و به دور از ظلم و ستم رژیم آزادی‌ستیز جمهوری اسلامی برگزار شود.

همزمان با عرض تبریک و شادباش به مناسبت برگزاری این مراسم، نباید ایستادگی و فداکاری خواهران و برادران پیرو آیین یاری در سال جاری را یاد آوری و با احترام از آن یاد نکرد. در سال ١٣٩٢ پیروان آیین یاری بیشتر و علنی‌تر از سالیان قبل، آماج هجوم‌های وحشیانه و اهانت‌های مزدوران رژیم قرار گرفتند. این حملات و اهانت‌ها به جایی رسید که حسن رضوی، نیکمرد طاهری و محمد قنبری در اعتراض به بی‌حرمتی‌ها و فشارهایی که علیه پیروان آیین یاری اعمال می‌شود، اقدام به خودسوزی نموده و متأسفانه جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این، پس از برگزاری تجمعات اعتراضی خواهران و برادران کردمان در مقابل مجلس شورای اسلامی، تجمع یارسان‌های دو استان کرماشان و ایلام همزمان با سفر هاشمی رفسنجانی به کرماشان و حتی دیدار نماینده‌ی مردم یارسان با رئیس مجلس شورای اسلامی و وعده‌هایی که در جریان آن به آنها داده شده بود، خشونت و سرکوب فعالان حقوق یارسان‌ها همچنان ادامه دارد. هم اکنون شماری از این فعالان در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند. براساس اطلاعاتی که دریافت نموده‌ایم، در مناطق بیلوار کرماشان، سرپل‌ذهاب، منطقه‌ی میاندوآب و سایر مناطق، خانواده‌های یارسان با تهدیداتی جدی برای دست کشیدن از اعتقادات خویش مواجه هستند. تمامی این ستم‌ها و سرکوب‌ها علیه پیروان مذهب یاری تنها از آن روست که در برابر تهدیدات، فشارها و زورگویی‌های جمهوری اسلامی سر فرو نیاورده و بر تأمین خواست‌هایشان که همانا به رسمیت شناختن باورهای مذهبی و رفع تبعیضات علیه آنهاست تاکیدورزیده اند تا بیش از این به جرم داشتن اعتقادات مذهبی خویش سرکوب نشوند، لیکن متأسفانه رژیم جمهوری اسلامی همچنان به اذیت و آزار مردم یارسان ادامه می‌دهد.

خواهران و برادران گرامی پیرو آیین یاری!

حزب دمکرات کردستان ایران به مناسبت جشن خاونکار، همچون همیشه پشتیبانی خود را از خواست‌های برحق و دمکراتیک شما اعلام نموده، خود را در رنج‌ها و مصائبتان سهیم می‌داند و یاد قربانیان یارسانی به ویژه سه عزیزی که طی چه ند چند ماه اخیر به منظور ابراز مخالفت با ظلم و ستم های رژیم خود را به آتش کشیدند و به زندگی خود پایان بخشیدند را ارج می نهد و یکبار دیگر همدردی خود را با شما عزیزان و اعضای خانواده‌های آنان ابراز می‌دارد.

همچنین مراتب احترام و قدرشناسی خویش را نسبت به تمامی مبارزین و آزادیخواهان یارسان که در زندان‌های جمهوری اسلامی در برابر شکنجه‌ها و بی‌حرمتی‌های مزدوران رژیم تسلیم نشده و به اعتقادات خویش پایبند مانده‌اند، اعلام می‌نماییم.

به همین مناسبت، لازم می‌دانیم یکبار دیگر این حقیقت را به یاد مردم کردستان بیاوریم که برخلاف وعده و وعیدهایی که روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش به ملیت‌های ایران داده و عده‌ای نیز ساده‌لوحانه به این وعده‌ها دل خوش کرده‌اند و حتی اکنون نیز به منظور تحریف اذهان مردم و به ویژه کردها، همچنان به تبلیغ آن می‌پردازند، همانگونه که حزب دمکرات بارها اعلام نموده، رژیم جمهوری اسلامی اصلاح‌پذیر نیست و ماهیت آن همان است که اکنون در برابر دیدگان ما قرار دارد و نمونه‌ای از آن نیز همین طرز رفتار با هم‌میهنان یارسان و سایر دگراندیشان ایران است.
از همین رو، یکبار دیگر بر این سیاست و برنامه‌ی حزب دمکرات تأکید می‌نماییم که هرگونه آزادی و تحقق حقوق ملیت‌ها و از جمله ملت کرد با تمام گروه‌های اجتماعی آن، در گرو نابودی جمهوری اسلامی است. این دیدگاه حزب ما نتیجه‌ی تجربه‌ی بیش از سه دهه زمامداری این رژیم و مبانی اعتقادی آن می‌باشد.

در پایان یکبار دیگر تبریکات ما را به مناسبت جشن خاونکار و نیز همدردی ما را پذیرا باشید.

حزب دمکرات کردستان ایران
دبیرکل
مصطفی هجری