کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آلمان/ سالروز ابلاغ بیانیه حقوق بشر در هانوفر گرامی داشته شد

16:28 - 25 آذر 1392

کوردستان میدیا: طی مراسمی، سالروز ابلاغ بیانیه حقوق بشر با حضور شماری از شخصیت‌ها و نمایندگان احزاب کردی، از جمله حزب دمکرات کردستان ایران گرامی داشته شد.

براساس گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز بیست‌وچهارم آذرماه، هیاتی از کمیته آلمان حزب دمکرات کردستان ایران با سرپرستی شهریار نقشبندی مسئول این کمیته، در مراسم ویژه گرامیداشت سالروز بیانیه جهانی حقوق بشر که توسط مرکز حفظ حقوق بشر ایران تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

دراین مراسم علاوه بر هیات کمیته آلمان حزب دمکرات، شماری از شخصیت‌های برجسته سیاسی و حقوقدان ایرانی و نمایندگان تعدادی از احزاب و انجمن‌های ایرانی در کشور آلمان نیز حضور داشتند.

در خلال مراسم عبدالکریم لاهیجانی، فعال شناخته شده حوزه حقوق بشر مطالبی را راجع به وضعیت نامطلوب کنونی حقوق بشر درایران ارائه داد.

در ادامه شهریار نقشبندی پیام کمیته آلمان حزب را قرائت کرد که بخشی از این پیام اشاره به وضعیت نامطلوب حقوق بشر درکردستان و بخش دیگر آن تقدیر از عبدالکریم لاهیجانی به پاس سالها تلاش بی‌وقفه در زمینه حقوق بشر درکردستان بود. همچنین یک دسته‌گل به رسم یادبود به ایشان تقدیم شد.

در مراسم یادبود بیانیه حقوق بشر، سازمان روژهه‌لاتی کوردوساید(چاک) نیز حضور داشت که پیام ایشان نیز برای شرکت‌کنندگان قرائت شد.

شیرین عبادی، حمید حمیدی، منوچهر شفایی و بیرن ستراوخ از دیگر مدعوین این مراسم بودند که هرکدام پیام خود را در این مناسبت ارائه دادند.