کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نقدی بر سخنان روحانی در دیدار با روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران (سیروس رئوفی)

14:23 - 16 بهمن 1392

سیروس رئوفی

قبل هر چیز باید به این نکته اشاره کنم که روحانی خود با داشتن این سمتها از جمله:

1/عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از 18 اردیبهشت 1378 تا کنون

2/ نماینده مجلس خبرگان رهبری از 29بهمن 1378 تا کنون

3/دبیر شورای عالی امنیت ملی از 22 مهر 1378 تا 24 مرداد 1384

4/ نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی از 22آبان 1368 تا 19 شهریور1392

5/ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از 10 مرداد 1371تا 12 مرداد 1392

یکی از اصلی ترین افراد تاثیر گذار در سرکوب دانشگاهیان،استادان و منتقدان بوده است. حال با پوشیدن ماسک خنده بر چهره اش میخواهد وانمود کند که فرد دیگری است و از این همه فساد و سرکوب و شکنجه و اعدام بی خبر بوده است.با چه رویی از استادان دانشگاه؛ دانشگاهیان ، نخبگان و مدیران مراکز تحقیقاتی میخواهد از او در قبال توافق نامه هسته ای یا بهتر بگویم سر کشیدن جام زهر توسط ولی فقیهش دفاع کنند. آیا بخاطر ندارد زمانی که فریبرز رئیس دانا، استاد اقتصاد از احمدی نژاد در مورد یارانه ها انتقاد کرد چه بلایی بر سرش آوردند؟ خود ایشان که در آن مناصب بود چرا جرات دفاع از دانشگاهیان و استادانشان را نداشت که همگی یا ستاره دار شدند یا بالاجبار بازنشسته شدند و قفلی بر لبانشان زدند که حتی شاه کلید او نیز هنوز نتوانسته که قفلهایشان را بازبگشاید.آیا اگر هر کدام از این استادان لب بگشایند و مورد خشم تندروها قرار گیرند او در مقام ریاست جمهور میتواند از این نخبگان دفاع نماید؟خیر خود او بهتر از همه به این امر واقف میباشد که تصمیم گیرندگان سرکوب از بیت رهبریش و سپاه پاسداران دستور میگیرند و او خود نیز در همین خط بوده و میباشد. او خطاب به روسای دانشگاهها میگوید :چرا یک عده معدود کم سواد باید از توافق ژنو حرف بزنند،انتقاد وی از مخالفان توافقنامه هسته ای ژنو بود.از این روسا درخواست کرد اظهار نظر نمایند.آیا اظهار نظر این روئسا دردی از درد روحانی کم خواهد کرد ؟ یا فقط جهت تبلیغ به نفع خود میخواهد استفاده نماید و در آینده اگر به سرنوشت ده ها استاد دیگر دچار شدند خم به ابرو نیاورد. او خود خوب میداند که این عده معدود کم سواد چه کسانی هستند و چه پستهای کلیدی و حساسی را در اختیار دارند و خود او نیز از مریدان این عده معدود است. ساعاتی از سخنرانیش در این جمع نگذشته بود که مورد هجوم تندروها قرار گرفت ؛حمید رسائی در تذکری به روحانی از آنچه ادبیات نامناسب روحانی خطاب به منتقدان توافق ژنو خوانده است انتقاد کرده و گفته است برخی علما،نخبگان دانشگاهی و نمایندگان مجلس از این توافق نامه انتقاد میکنند. قاسم جعفری دیکر نماینده مجلس به روحانی از اظهارات روحانی انتقاد کرده و گفته است نقشه راه توافق ژنو ،راه درستی ندارد.مهرداد بذر پاش نیز در خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از روحانی گفته است ما بیسوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبد کالا نمایان و مشهود بود. ادب مرد به ز دولت اوست.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارچه روحانی یک روز قبل از سخنان روحانی در جمع دیپلماتهای آلمانی گفته بود کسانی که در ایران با توافق نهائی با غرب در موضوع هسته ای ؛مخالفت میکنند اقلیتی با هوش و در عین حال پر سرو صدا هستند.

روحانی در این جمع میگوید وقتی یک اتفاق بین المللی رخ میدهد استادان دانشگاه به رئیس جمهور نامه مینویسند و پرسید: چرا فریا نمیزنید؟چرا وارد میدان نمیشوید؟

در پاسخ به این دو سئوال روحانی باید چنین جواب داد: زمانی که شما در پستهای کلیدی و حساس در امر مملکت بودید با هماهنگیهای شما و نظراتتان بود که این استادان فریادشان خفه شد و به سیاه چالهای مخوف و سلولهای انفرادی منفقل گردیدند. وارد میدان شدند و با دستور مستقیم ولی فقیهت به خاک و خون کشیده شدند و سر از کهریزکها بیرون آوردند . توسط سلف شما که نظر رهبرت به او نزدیکتر بود خس و خاشاک نامیده شدند ،آن زمان کجا بودید و چرا برای دفاع از این قشر حتی یک کلمه بیان ننمودید ؟مگر شما به اصطلاح خود را دانشگاهی نمی پنداشتید ؟که اکنون چنین توقع نا بجائی دارید؟

روحانی بدون نام بردن از افراد خاصی ،در مورد منتقدان توافقنامه ژنو گفت که البته باید این افراد هم حرف بزنند اما افزود : شما چه کاره هستید که خود را متولی همه چیز میدانید؟با یک شعار و چهره و قیافه ،آدم متولی میشود؟به چه مناسبت خود را دلسوزتر از دیگران میدانید؟
در جواب باید به روحانی متذکر شد اینان نیز مانند شما ذوب در ولایت میباشند و خود شما بهتر از همه میدانید اینان از کجا دستور میگیرند ،همان جائی که شما را مامور و ناجی و سپر خود نمودند. در جواب سوال دوم شما ،این را ما ملیتهای ایران از شما باید بپرسیم با یک شعار و قیافه خندان موجودی مانند شما آدم متولی میشود؟ و به چه مناسبت شما خود را دلسوزتر از ملیتهای ساکن ایران میدانید که با در دست گرفتن سکان ریاست جمهوری پاداش ملیتهای ایرانی را با اعدام ،قتل ،شکنجه ،سلول انفرادی و تحقیر دادید. حتی پا را از گلیم خود نیز فراتر نهادید و به ملت کرد چنان توهینی نمودید که تا این نظام باقی است و شاید بعد از نظام هم از ذهنها پاک نخواهد شد ،زمانی که استاندار کردستان را معرفی نمودید و بیان داشتید فردی اصلح نیافتیم ،حتی شما به نوکران خود که پشت به ملتشان نموده اند، اعتماد نکردید. آنچه منتقدان داخل نظام بر شما میگیرند شاید یک هزارم آنچه باشد که باید ما ملت کرد از شما اتقاد نمائیم .شما برای حفظ نظامتان دست به هر کار ناسوابی خواهید زد همچنان که تاریخ 35 ساله نظامتان شاهد ظلم وستم شما میباشد. به جای اینکه از استادان دانشگاه ها طلب کمک نمائید یک بار و برای همیشه بر صفحه تلوزیونی آزاد شجاعانه ظاهر شوید و به آنچه بر این ملیتهای داخل ایران فارس،کرد ، بلوچ،عرب؛ترکمن؛آذری آورده اید اعتراف نمائید و کلیدتان را برای قفل آزادی بیان و اعترافات تکاندهنده به کار گیرید شاید توسط این ملت شریف بخشوده شدید و راه یک انتخابات آزاد و دمکراتیک را فراهم نمائید تا این ملیتها در آزادی به آنچه خود میخواهند رای داده و سرنوشت مملکت خود را به دست گرفته و در امور و اداره ایران شریک شوند. هر چند آن روز که این کار انجام شود فاتحه شما و نظامتان خوانده شده است. و شما در چنین موقعیت و جایگاهی قرار ندارید که دست به این اقدام شجاعانه زده و مقداری از این گناهانتان را کم کنید. شما به خاطرحفظ نظامتان چنان دست و دلباز شده اید که شرکتهای نفتی پیشنهادات شما را پشنهادهای سکسی میخوانند. به جای این بذل و بخششها کوله بارتان را جمع کنید و کشور را به صاحبان اصلیش که همانا ما ملیتهای ساکن ایران میباشیم تحویل نمائید ،بدانید که این بذل و بخششها نیز نمیتواند پایه سست نظامتان را تقویت نماید. بر ما ملیتهای ساکن ایران است که قبل از اینکه سایر سرمایهای این کشور را به دیگران ببخشتد ؛ فارغ از هر ایده و فکر متحد گشته و این جرثومهای فساد را از ریشه برکنیم .تا در فردائی آزاد همه در کنار هم طعم خوش آزادی را امتحان نمائیم .

محتویات این مقالە منعکس کننده دیدگاه و نظرات وب‌سایت کوردستان‌میدیا نمی‌باشد