کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

توهین به شرافت مردم کُردستان، توسط وزیر کشور و معاون جنتی (شهریار ایازی)

16:43 - 24 اردیبهشت 1393

شهریار ایازی

با روی کار آمدن دولت یازدهم و به ریاست جمهوری حسن روحانی و با شعارهای انتخاباتی دولت تدبیر و امید و همچنین رفع ستم و تبعیض نسبت به اقوام و ملل ایرانی شروع به تبلیغات نمود، ولی متأسفانه دراستان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و کردستان از همین چند ماه که از عمر دولت تدبیر و امید گذشته است در این استان‌ها نه تدبیری و نه امیدی حاصل نشده است، بخصوص در استان کردستان از طرف فرستاده‌های دولت حسن روحانی از وزیرکشورمعاون وزیر ارشاد، مردم کردستان را مورد توهین قرارداده‌اند.

در کمتر از چهار ماه اخیر دو مقام حکومتی درایران با ابراز سخنان تأمل‌برانگیزی مبنی بر نبود افراد شایسته و قابل اعتماد در مدیریت بومی استان کُردستان، نگرانی و خشم شهروندان کُرد را درپی داشته است. به این ترتیب دولت حسن روحانی عبدالمحمد زاهدی را به عنوان استاندار کردستان منصوب کرده است و به این ترتیب استان کردستان از وجود استاندار بومی بی نصیب ماند. در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان، وزیر کشورفرموده‌اند: گزینه بومی مناسب برای استانداری کردستان پیدا نکردم!

این سخن وزیر کشور حسن روحانی بازتاب وسیعی در میان مردم کردستان به همراه داشته و عجیب است شخصی در کسوت وزارت کشور که باید امنیت و آرامش را خصوصا در مناطق مرزی در اولویت خود قرار دهد، چنین بی‌مهابا بدون متن سخن بگوید!

لازم است جناب روحانی لحظه‌ای خود را جای مردم کردستان قرار دهند، آیا چنین بیانی قابلیت مدارا دارد؟ چگونه می‌شود در یک استان، یک شخص در حد استانداری یافت نشود؟ مردم استانی که با نگاهی به اطراف خود اشخاص تحصیل کرده و با تجربه بسیاری را می‌بینند که حتی لیاقت پست‌های بسیار بالاتری از استانداری و وزارت خانه را دارند، چه حسی خواهند داشت؟ این سخن ناامیدی بر روح مردم این استان می‌باشد، آن هم از سوی وزیر کشور دولت امید........

در تازه‌ترین مورد دوم آن، شنبه ٢٠ اردیبهشت‌ماه معاون علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه مديركل جديد فرهنگ و ارشاد استان کُردستان از نبود فرد شایسته و توانمندی درپست این اداره سخن گفت.

موضع حسین نوش‌آبادی در سنندج با واکنش مردم استان کردستان و بخصوص شهر سنندج شده است و حتی نمایندگان گماشه شده به عنوان نمایند های مردم کردستان که در مدت ٣٤ سال عمر حکومت اسلامی به مجلس راه یافته‌اند و فقط در فکر خود و اقوام خودشان و دستور های که به آن‌ها واگذار می‌شود فعال هستند اینبار این نمایندگان به اصطلاح کردستان دم به اعتراض زدند فقط در این حد و بعدا آرام بر صندلی خودشان نشستند.

از بدو شروع دولت یازدهم و با شعار تدبیر و امید ازعدم تحقق وعده‌های حسن روحانی در بکارگیری کُردها در دولت تدبیر و امید شاهد هستیم و متأسفانه روزانه مردم استان کردستان ناظر ورود افراد غیربومی به بدنه مدیریت استان کُردستان می‌باشند.

مخالفت‌ها چه درگذشته وحال درمناطق کُردنشین به حدی رسیده که درمراسم معارفه رحیم جعفری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان کُردستان، هیچ فعال فرهنگی کُرد و حتی نمایندگان به اصطلاح استان درمجلس و معتمدین حضور نیافتند.

از طرف شماری از فعالین فرهنگی و نمایندگان ادوار مجلس در کردستان ٧ گزینه برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تعین شده بودند که تمامی آنان از طرف استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رد شدند .

اما با کمال تأسف شیطنت‌های مغرضانه و سیاست‌های ضد کرد رژیم اسلامی در بازتاب تمسخرآمیز خبرها در مورد مسئولیت‌های استانداری کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد باعث رنجش افکارعمومی مردم کردستان و خشم و نفرت جوانان غیرتمند این استان گردیده است.

به راستی عمق کینه و حسادت مسئولین درعرصه سیاست و قدرت تا کجاست که این چنین نابخردانه ازاوایل انقلاب تا به امروزنسبت به مردم کرد و سایر میلیت‌های ایرانی روا می‌دارند.

به یقین این نقطه سیاه در رفتار منفعلانه نابخردان و دشمنان ملت آگاه و هوشیار کردستان، ازحافظه مردم هیچگاه پاک نخواهد شد.

به راستی وعده تشکیل معاونت امور اقوام و اقلیت‌ها در ریاست جمهوری و تعیین دستیار ویژه در این زمینه را باید باور کرد یا سخنان وزیر کشور؟

آیا استفاده از شخصیت‌های برجسته، یادآوری اصول قانون اساسی و برابری قومی تنها برای زمان تبلیغات است؟

این مقام جدید حکومتی که آخوند نیز می‌باشد از اهالی کوهدشت دراستان لرستان می‌باشند.

محتویات این مقالە منعکس کننده دیدگاه و نظرات وب‌سایت کوردستان‌میدیا نمی‌باشد