کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری نشست کمیته‌ی تعامل احزاب کُردستانی در فنلاند

22:50 - 30 اردیبهشت 1393

کوردستان میدیا: در نشست کمیته‌ی نیروهای کُردستانی در کشور فنلاند، ریاست این کمیته برای مدت شش ماه به حزب دمکرات تفویض گردید.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، نشست کمیته‌ی تعامل نیروهای کُردستانی در کشور فنلاند، روز یکشنبه ٢٨ اردیبهشت ١٣٩٣، با شرکت هیأت کمیته‌ی حزب دمکرات کردستان ایران ـــ فنلاند در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند برگزار گردید.

این نشست با یک یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان راه آزادی کردستان آغاز گردید و متعاقبأ گزارش فعالیت‌های کمیته ارائه شد.

در بخش دیگری از این نشست، هریک از نمایندگان حزب و سازمان‌های سیاسی کردستان، انتقادات و پیشنهادات خود را در جهت انجام هرچه بهتر امور کمیته تعامل احزاب کُردستانی در فنلاند، مطرح نموده و در پایان بر همکاری‌مداوم و بیشتر برای فعال‌تر کردن کمیته، تأکید شد.

در ادامه، درخواست یکی دیگر از احزاب کُردستانی که تقاضای عضویت در کمیته مذکور را داشت؛ ارائه گردیده و پس از رایزنی و تبادل نظر، مصوبه‌ای در رابطه با پذیرض احزاب متقاضی مورد موافقت قرار گرفت که بر اساس آن هر حزبی که خواهان عضویت در کمیته تعامل نیروهای کُردستانی باشد؛ می‌بایست برنامه و اساسنامه کمیته را تأیید و به آن پایبند باشد.

در این نشست، مسئولیت کمیته تعامل احزاب کردستانی برای مدتی شش ماهه، به حزب دمکرات کردستان ایران واگذار گردید.

پس از نشست رسمی کمیته احزاب کُردستانی در فنلاند، هیأت کمیته‌ی حزب دمکرات کُردستان ایران و کومله کردستان ایران به دیدار دو طرفه‌ای نشستند و بر لزوم همکاری‌های بیشتر بین کمیته‌های دو حزب و همچنین تلاش برای گسترش فعالیت‌های مشترک، تبادل نظر نمودند.