کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سازمان مشترک کُردستانیان در بلژیک آغاز به کار کرد

22:18 - 7 خرداد 1393

کوردستان میدیا: سازمان مشترک ویژه‌ی جریانات سیاسی کُرد در کشور بلژیک با نام رسمی RHKB تأسیس شد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، سازمان مشترک کُردستانیان در بلژیک (RHKB) روز یکشنبه ٤ خردادماه ١٣٩٣، طی نشستی در مقر پارت دمکرات کردستان در شهر بروکسل ، پایتخت بلژیک، با شرکت چند جریان سیاسی کُردستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

متن اعلام رسمی این سازمان عینا در پی می‌آید:

برای شفافیت هرچه بیشتر اهداف این تشکل، طبق اعلان رسمی، سازمان زیرمجموعه هیچ حزبی نبوده و نزدیک به جریان سیاسی مشخصی نمی‌باشد. بلکه تمامی احزاب و جریانات عضو، با هدف تعامل بر سر مسئله کُرد و برگزاری مراسمات ملی، نشست و سمینار تحت پرچم کُردستان در کشور بلژیک گرد هم آمده‌اند. تأسیس این سازمان برای ملت کُرد در کشور بلژیک، یک ضرورت تاریخی در جهت هم‌زیستی، آشتی و پیشرفت در خارج از میهن به شمار می‌آید. همچنین از طریق این سازمان قادر خواهیم بود تا برای وضعیت و مسئله ملی‌مان بکوشیم و صدای بر حق خود را به اقشارمختلف جامعه‌ی بلژیک برسانیم.

ما احزاب و جریانات مشترک این سازمان از تمامی نملیندگی‌ها و کمیته‌های نیروهای سیاسی کُردستانی مستقر در کشور بلژیک تقاضامندیم، برای همکاری، وفاق همگانی و شعور و احساس مسئولیت ملی به این سازمان ملحق شوند. حقوق سیاسی تمامی احزاب و جریانات سیاسی مشتر این سازمان، محفوظ می‌باشد.

حضور شما در این سازمان باعث افتخار و سرافرازی ما و ملت کُرد خواهد بود
اتحاد رمز پیروزی است

جریانات سیاسی حاضر در این سازمان عبارت‌اند از:

١ ــ حزب دمکرات کردستان ایران
٢ ــ اتحادیه میهنی کُردستان
٣ ــ پارت دمکرات کُردستان
٤ ــ پارت اتحاد کُرد سوریه
٥ ــ پارت اتحاد دمکراتیک کُرد در سوریه
٦ ــ پارت دمکرات کُردستان / سوریه