کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات: اتحاد احزاب سیاسی موثرترین انتخاب در جهت حفظ منافع ملت کُرد می‌باشد

21:53 - 24 خرداد 1393

کوردستان میدیا: دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران نسبت به رویدادهای اخیر عراق و اقلیم کردستان اطلاعیەای صادر نمود.

متن کامل اطلاعیەی دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در پی می‌آید:

از روز سه شنبه مورخ ١٠.٦.٢٠١٤ میلادی مطابق با ٢٠ خرداد ١٣٩٣ شمسی که بخشی از استان‌های عراق دچار ناامنی شدند شمار زیادی از ساکنین این استان‌ها بەسبب شرایط غیر عادی و خطرات ناشی از اوضاع آشفته، آواره گردیده و به دیگر نقاط عراق بویژه اقلیم کردستان پناه بردند. در این رابطه حزب دمکرات کردستان ایران ضمن ابراز تاسف نسبت به سرنوشت این آوارگان که ناچار از ترک خانه و کاشانه خود شدند، خوشحال است که از سوی حکومت اقلیم کردستان مورد استقبال قرار گرفته و همچون یک وظیفه انسانی در اسکان و تامین مایحتاج آنان اقدام نموده است.

در رابطه با شرایط حاد و ویژه‌ای که بخشی از عراق را در برگرفته حزب دمکرات کردستان ایران امیدوار است که دامنه ی این شرایط دشوار به اقلیم کردستان سرایت نکرده و سیاست درست و واقعبینانه حکومت اقلیم کردستان همانگونه که تا کنون اعمال و حفظ خاک و مردم کردستان را موجب شده همچنان ادامه یابد.

حزب دمکرات کردستان ایران در این شرایط حاد ضمن پشتیبانی از اقلیم کردستان، حمایت از منافع کرد در اقلیم کردستان را وظیفه ملی خود دانسته و در هرشرایطی در کنار خواهران و برادران کرد خود در اقلیم کردستان خواهد بود. طبیعی و مسلم است که در چنین شرایط حاد و حساس، اتحاد ، یکپارچگی، هماهنگی و همصدای فرزندان ملت کرد و احزاب سیاسی اقلیم کردستان و فراتر از آن همنوائی و حمایت فرزندان ملت کرد در همه ی بخشهای کردستان موثرترین انتخاب در جهت حفظ اقلیم کردستان و منافع ملت کُرد بشمار می‌آید که امید است همه‌ی جهات چنین ضرورتی را احساس و بگونه‌ای شایسته بدان عمل نمایند.
به امید توفیق هرچه بیشتر ملت کُرد

حزب دمکرات کردستان ایران
دفتر سیاسی
٢٢ خردادماه ١٣٩٣ خورشیدی
١٢ ژوئن سال ٢٠١٤ میلادی