کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری نشست مسئله‌ی کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال در هامبورگ

22:32 - 5 تیر 1393

کوردستان میدیا: سمیناری حول مسئله‌ی کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال در شهر هامبورگ آلمان برگزار گردید و مسئول کمیته‌ی حزب دمکرات کُردستان ایران به ایراد سخنانی در این‌باره پرداخت.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، روز سه‌شنبه سوم تیرماه در شهر هامبورگ آلمان، سمیناری درباره‌ی مسئله‌ی کنگره‌ی ملیت‌های ایران و آخرین کنفرانس این کنگره که در روزهای ١٧ و ١٨ ماه گذشته برگزار گردید، تشکیل شد.

این سمینار از سوی مرکز هامبورگ حمایت از مبارزه‌ی خلق ایران با شرکت ایرانیان مقیم شهر هامبورگ برای سخنرانی آقایان شهریار نقشبندی مسئول کمیته‌ی حزب دمکرات کُردستان ایران در آلمان و یوسف کور عضو کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال تدارک دیده شده بود.

در ابتدای سمینار که هردو سخنران به طور اجمالی مباحثی در مورد ساختار کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال و احزاب و سازمان‌هایی از ملیت‌های ایران که به عضویت کنگره درآمده‌اند، ایراد نموده و اهداف و مکانیزم‌های این کنگره را برای تعامل با یکدیگر برای ایجاد سیستم فدرال به عنوان برنامه‌ی رویکردی مناسب برای آینده‌ی ایران، تشریح و به سمع و نظر حاضرین رساندند.

در پایان سمینار، شرکت‌کنندگان بر سر عنوان کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال و نوع فدرالیسم و موقعیت و جایگاه ملیت‌های ایران در این سیستم سوالاتی را مطرح کرده و پاسخ‌های خود را دریافت نمودند.