کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سوئد/ برگزاری راهپیمایی بیست و پنجمین سالگرد شهادت دکتر قاسملو

16:06 - 21 تیر 1393

کوردستان میدیا: در بیست‌وپنجمین سالگرد شهادت دکتر قاسملو کمیته‌ی امور خارجه‌ی حزب دمکرات کُردستان ایران اقدام به برگزاری یک راهپیمایی جهت محکوم نمودن ترور دکتر قاسملو و همراهانش نمود.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، در آستانه‌ی سالگرد شهادت دبیرکل حزب دمکرات کُردستان ایران، دکتر عبدالرحمن قاسملو، قبل از ظهر روز جمعه ٢٠ تیرماه ١٣٩٣، شماری از اعضا و هواداران حزب دمکرات کُردستان ایران مقیم شمال اروپا (سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند) در شهر استکهولم پایتخت کشور سوئد، با هدف اثبات آزادی‌خواهی و صلح‌جویی دکتر قاسملو و محکوم کردن ماهیت تروریستی رژیم اسلامی ایران اقدام به برگزاری یک راهپیمایی نمودند.

در این راهپیمایی شمار چشمگیری از نمایندگان احزاب و جریانات سوئد و کُردستان و همچنین تعدادی از تشکل‌های فرهنگی حضور داشتند.

این راهپیمایی در ابتدا با خواندن پیام و سخنرانی احزاب و جریانات در میدان سیرگل توری پس از سردادن سرود ای رقیب و رعایت یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان کُردستان، با سخنرانی انور کاکایی آغاز شد.

سپس پیام هیات برگزارکننده‌ی راهپیمایی توسط ماموستا ملاحسن شیوه‌سلی عضو افتخاری کمیته‌ی مرکزی حزب دمکرات، ارائه شد.

در پیام هیأت برگزارکننده ضمن محکومیت رژیم اسلامی ایران، از تمامی جریانات انسان‌دوستانه و تشکلات حقوق بشری تقاضا شده بود تا با همیاری حزب دمکرات کُردستان ایران برای تجدید نظر در پرونده‌ی حقوقی ترور دکتر قاسملو و همراهانش گام بردارند. در ادامه شیوه‌سلی اظهار کرد، شهادت دکتر قاسملو علاوه بر این که ضربه‌ای شدید بر پیکره‌ی حزب دمکرات بود بلکه آسیب بزرگی به جنبش ملی ــ دمکراتیک کُرد وارد آورد و افزود، ممکن است که یک چهارم قرن در طول تاریخ مقطعی کوتاه‌مدت محسوب شود، اما برای مختومه نمودن و عدم تجدید نظر در پرونده‌ی دکتر قاسملو مدت‌زمانی طولانیست و با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته‌ی از سوی حزب دمکرات طی این مدت، ما هم‌اکنون برای پیگیری مصرانه‌ی خود بر تجدید نظر در این پرونده‌ی حقوقی به حمایت تمام تشکلات و جریانات انسان‌دوست و حقوق‌بشری برای اعمال تجدید نظر نیازمندیم.

پس از اظهارات شیوه‌سلی، پیام رهبر حزب دمکرات کُردستان ایران از سوی منصور عزیزی مسئول کمیته‌ی تشکیلات حزب دمکرات کُردستان ایران قرائت گردید.

مراسم با قرائت پیام‌ها و سخنرانی‌های ذیل ادامه یافت:

پیام کومله کُردستان ایران، سالار آشناگر

پیام کمیته‌ی همکاری نیروهای سیاسی کُرد و کُردستانی، عطا بانه‌ای
پیام توماس هامربری، شخصیت برجسته‌ی سوئدی و از دوستان دکتر قاسملو

پیام فدراسیون مجامع کُرد و کُردستانی، سوسن گووَن

مقاله‌ی خانم ماریا لیسنر

پیام کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال

مقاله‌ی کریستینا کویوونن

تقدیم یک قطعه سروده از سوی ملا محـمد بیگ‌زاده

در پایان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی به طرف ورودی پارلمان سوئد حرکت کرده و پس از برگزاری یک تجمع، نامه‌ی درخواست خود را مبنی بر تجدید نظر و به جریان افتادن پرونده‌ی شهیدان وین به پارلمان اروپا فرستادند.