کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

\"خانه و کلید\" جایزه‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم گیرونای اسپانیا را تصاحب کرد

16:48 - 29 تیر 1393

کوردستان میدیا: فیلم کوتاه خانه و کلید با کارگردانی شوان عطوف، جایزه‌ی بهترین فیلم جشنواره‌ی بین‌المللی گیرونا را کسب کرد.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا و با استناد به اعلامیه‌ی آی لوو فیلم، فیلم کوتاه داستانی مال وکیل (= خانه و کلید(key & home)) با کارگردانی فیلمساز کُرد شوان عطوف از تولیدات سینمای سلیمانیه در نخستین حضور خود در رقابت‌های بین‌المللی فیلم، جایزه‌ی بهترین فیلم کوتاه بخش استعدادهای نوین بیست و ششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم گیرونا در اسپانیا را به خود اختصاص داد.

فیلم کوتاه خانهو کلید برای کسب این مقام با ٤١ اثر از کشورهای مختلف مانند لهستان، بلژیک، آلمان، اسپانیا، فرانسه، رومانی، کلمبیا، آمریکا، شیلی، سویس، ایتالیا، مالزی، آرژانتین، انگلیس، استرالیا، کانادا، کوزوو، مکزیک، برزیل، نروژ، ایرلند، دانمارک، یونان، چک، صربستان، لوگزامبورگ و ایالت کاتالون رقابت کرد.

این جشنواره در چندین بخش رقابتی از جمله فیلم بلند، فیلم کوتاه استعدادهای نوین، بخش رقابت فیلم‌های مستند گیرونا و بخش فیلم کوتاه انیمیشنی از مورخه‌ی ٢٤ الی ٢٨ تیرماه ١٣٩٣ در شهر گیرونا برگزار گردید.

خانه و کلید، فیلمی ١٥ دقیقە‌ایست که به زندگی یک کُرد می‌پردازد و در گذار فجایع سرزمین کُردها بر خانواده وی و مرگ همسرش را به تصویر می‌کشد.

این فیلم تاکنون در چندین جشنواره‌ی بین‌المللی از جمله فستیوال بین‌المللی فیلم خانه‌ی هنری ویدیویی ivahm “ در مادرید اسپانیا و بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم east در لندن شرکت کرده است.