کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سویس/ برگزاری سمینار مرتبط با سالروز تاسیس حزب دمکرات

23:02 - 27 مرداد 1393

کوردستان میدیا: کمیتەی سویس حزب دمکرات کردستان ایران، به مناسبت شصت‌ونهمین سالروز تاسیس حزب دمکرات یک ویژەسمینار برگزار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه ٢٥ مردادماه، مصادف با شصت‌ونهمین سالروز تاسیس حزب دمکرات، کمیتەی سویس این حزب، یک سمینار برای عبدالله حجاب، ناظر سیاسی و از اعضای فعال حزب دمکرات تدارک دید.

این سمینار که در آن شماری از اعضا و هواداران حزب دمکرات حضور داشتند، با سرود ملی ای رقیب و سکوت به احترام شهدای راه آزادی کردستان آغاز گردید.

سپس پیام کمیتەی سویس حزب دمکرات از سوی کامران رسولی و پیام کمیتەی سویس اتحادیە جوانان دمکرات کردستان ایران توسط حسین عزیری قرائت شدند.

سپس عبدالله حجاب، ارائه بحث خود را با مراتب تبریک به مناسبت سالروز تاسیس حزب دمکرات و ضمن یاد از شهدای راه آزادی کردستان و با تاکید بر تاریخی بودن ٢٥ مردادماه، سالروز تاسیس حزب دمکرات به عنوان جوهر مبارزات مسلحانه دهەی شصت، آغاز کرد.

حجاب در ادامەی سخنانش به حضور پیشمرگەهای حزب دمکرات در جبهەهای جنگ علیه گروه تروریستی داعش اشاره کرده و این اقدام را به موضع‌گیری صحیح رهبری حزب دمکرات نسبت داد.

وی عضویت خود در حزب دمکرات را افتخاری بزرگ وصف نموده و تاکید نمود که هرکدام از اعضای حزب دمکرات باید به حزب دمکرات و عضو بودن در این حزب افتخار کرده و از نقاط ضعف درس عبرت گرفتە و در راستای تقویت نقاط قوت قدم بردارند.

بخشی دیگر از سخنان عبدالله حجاب به وضعیت کنونی کردستان و بەویژه حملە داعش به اقلیم کردستان و اهمیت حفظ دستاوردهای ملی اختصاص دادە شدە بود.

پس از ارائه مباحث عبدالله حجاب، یک فیلم دکومنتی در رابطه با تاسیس حزب دمکرات پخش گردید.

بخش پایانی این سمینار به ارائه نقطەنظرات حاضرین در مورد بحث سمینار مختص بود.

احزاب و جریانات سیاسی حاضر در این سمینار به شرح ذیل می‌باشند:


اتحادیه میهنی کردستان
پارت دمکرات کردستان
پارت سوسیالیست کدستان
پارت ترقی‌خواه کرد در سوریه
پارت اتحادیه کرد در سوریه
حزب دمکرات کردستان ایران ـ کمیتەی سویس