کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حمایت‌های دانمارک از اقلیم کردستان و قدردانی کمیته‌ی احزاب و جریانات کُردستان از این کشور

17:06 - 15 شهریور 1393

کوردستان میدیا: در نتیجه‌ی دیدارهای اخیر هیات کمیته‌ی هماهنگی احزاب و جریانات کُردستان و مقامات ارشد سیاسی دانمارک، این کشور حمایت‌های نظامی خود از اقلیم کردستان و ارسال کمک‌های انسانی به آوارگان را در دستور کار خود قرار داد که این اقدام با قدردانی هیات نمایندگان کُرد همراه بود.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، طی مدت اخیر و پس از حملات نیروهای داعش و در نتیجه وقوع فاجعه‌ی انسانی شنگال، کمیته‌ی هماهنگی احزاب و جریانات کُردستان هیاتی متشکل از پنج نفر را برای نشست با منابع تصمیم‌گیری و احزاب سیاسی کشور دانمارک تشکیل داد.

دکتر سعید سلطان‌پور، سعید یولال، ییلماز ییلدز، یثنا، عدنان آغاجان اعضای اصلی این هیات بودند که به ترتیب نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایرن، پارت دمکرات کردستان، حزب سوسیالیست کردستان ترکیه، اتحادیه‌میهنی کردستان و فدراسیون مجمع کردستانی را بر عهده داشتند.

پس از اعلام حمایت همه‌جانبه‌ی کشور دانمارک، روز سه‌شنبه ١١ شهریور ماه، هیاتی دو نفره متشکل از سعید سلطان‌‌چور و ییلماز ییلدز در جریان نشستی با اعضای پارلمان دانمارک، مراتب قدردانی کمیته‌ی هماهنگی احزاب و جریانات کردستان را از این اقدام برای مقابله با تروریسم بین‌المللی و جلوگیری از عمیق‌تر شدن فاجعه‌ی انسانی شنگال ابراز داشتند.

پارلمنتاران دانمارکی ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار بر تداوم همکاری‌های خود در آینده تاکید کردند.