کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حضور هیات کمیته‌ی دانمارک حزب دمکرات در یادواره‌ی شهیدان شنگال

22:18 - 15 شهریور 1393

کوردستان میدیا: مراسم گرامیداشت یاد شهیدان فاجعه‌ی انسانی شنگال در کپنهاگ دانمارک با حضور هیات کمیته‌ی دانمارک حزب دمکرات کردستان ایران ــ شیلند برگزار گردید.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یکشنبه ٩ شهریورماه ١٣٩٣، ساعت ٤ بعد از ظهر در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک، مراسم گرامیداشت شهیدان کُرد ایزدی فاجعه‌ی انسانی شنگال با کوشش کمیته‌ی هماهنگی احزاب و جریانات کُردستان و زنان فعال کُردستان ایران صولت جمشیدی و جلال سلیمی برگزار گردید.

در این مراسم اغلب احزاب و جریانات سیاسی هر چهار بخش کردستان از جمله کمیته‌ی شیلند حزب دمکرات کردستان ایران شرکت داشتند.

در ابتدای مراسم رییس فدراسیون مجامع کردستان دانمارک، عدنان آغاجان پیام این اتحادیه را ارائه کرد، وی طی پیامی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی داعش، حمایت فدراسیون مجامع کردستانی را از کُردهای ایزدی و اقلیم کردستان اعلام کرد.

در این مراسم شمار چشمگیری از کُردهای مقیم کشور دانمارک و احزاب و جریانات کردستان، سفارت عراق و ارمنستان، شخصیت‌های سیاسی دانمارک حضور داشتند.

همچنین روزنامه‌نگار دنیز برخودان از سفر خود به اقلیم کردستان و تبیین مشاهدات عینی خود از آنچه بر سر آوارگان ایزدی آمده پرداخت.

در خلال مراسم هنرمندان فواد تالای و جاهد اجه چند سروده را تقدیم کردند، همچنین یک گروه موزیک دانمارکی برای اعلام حمایت از آوارگان کُرد در این مراسم حضور یافتند.

در این مراسم کمیدین معروف مصری عمر مارزوک حمایت خود را از کُرد و مطالبات مشروع این ملت ابراز داشته و اقدامات تروریستی گروه داعش را محکوم کرد.