کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سوئد/ دیدار دوجانبه هیات حزب دمکرات و حزب سوسیالیت کردستان ترکیه

23:25 - 18 شهریور 1393

کوردستان میدیا: هیات کمیته‌ی حزب دمکرات در سوئد در دفتر روابط حزب سوسیالیست کردستان ترکیه با هیاتی از این حزب در جریان یک نشست به مسائل روز کردستان پرداختند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یکشنبه مورخه ١٦ شهریور ١٣٩٣، هیات کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در کشور سوئد از دفتر حزب سوسیالیست کردستان ترکیه دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دو هیات به بررسی روابطی که از دیرباز بین دو طرف بوده است پرداختند و بر تداوم دیدارها در آینده تاکید کردند.

رویدادهای اخیر اقلیم کردستان، حملات تروریستی گروه داعش و آمادگی احزاب و جریانات هرچهار بخش کردستان برای مقابله با این تهدیدات از ابعاد گفتگوهای این دیدار بودند.

در ادامه به نقش محوری حزب دمکرات و مواضع این حزب در ارتباط با احزاب و جریانات چهار بخش کردستان اشاره شد و این مسئله از سوی هیات میزبان تعیین‌کننده عنوان شد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم اتحاد احزاب و جریانات کردستان به ویژه در مقطع حساس کنونی که کردستان از سوی عوامل و گروه‌های تروریستی مورد تهدید واقع شده، تاکید کردند.

در پایان این دیدار یافتن یک مکانیزم در جهت کمک و پشتیبانی از آوارگان شنگال از سوی احزاب و جریانات سیاسی مورد بررسی قرار گرفت.