کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری سمینار ویژەی سالروز ترور میکونوس توسط کمیتەی دانمارک حزب دمکرات

17:47 - 24 شهریور 1393

کوردستان میدیا: بە مناسبت ٢٦ شهریورماه و گرامیداشت یاد و خاطرەی شهیدان میکونوس، کمیتەی شیلند حزب دمکرات در شهر کپنهاگ، یک سمینار برگزار کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبە مورخەی ٢٢ شهریورماه ١٣٩٣، بە مناسبت سالگرد شهادت د.صادق شرفکندی و همراهانش، با حضور شماری از نمایند‌گان حزب و جریانات سیاسی در شهر کپنهاک، یک سمینار برگزار شد.

 این سمینار با سرود ملی ای رقیب و رعایت یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان کرد و کردستان و بە ویژه شهیدان میکونوس آغاز شد.

سپس پیام کمیته دانمارک حزب دمکرات کردستان ایران ــ شیلند توسط حاتم جهانگیری قرائت شد.
وی در این پیام با اشارە بە جریان دادگاه میکونوس و تصمیم قاطع و شجاعانەی این دادگاه گفت: د.شرفکندی بە دانایی و لیاقت وشایستگی و مدیریت خود، به گونه‌ای حزب را رهبری کرد که نە دوست و نە دشمن، نبود د.قاسملو را احساس نکردند.

در ادامەی پیام آمده بود: د.شرفکندی همچون د.قاسملو بە ضرورت ارتباط میان مبارزە ملت‌های ایران پی بردە بود و در جهت ایجاد رابطە در میان احزاب و شخصیت‌های مبارز اقدام نمودند.

در بخش دیگری از این مراسم شعری بە نام ای رهبر از سوی رحمان جوشن، و قصیدەای از سوی سعید تهرانی، و شعری بە نام یک قصیده برای مرگ پاییزی از سوی دارا مکاری تقدیم شد.

قسمت دوم سمینار به ارئەی بحثی در رابطه با ترور میکونوس و دادگاه میکونوس، از سوی رامبود لطف‌پوری عضو پیشین کمیتەی مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران اختصاص دادە شدە بود.

لطف‌پوری در سخنانش، ضمن اشارە بە جریان و برگزاری دادگاه میکونوس، مبحثی پیرامون شیوەهای برنامەریزی و سیاست تروریسم بین‌المللی رژیم ایران در جهان و علی‌الخصوص اروپا ارائه نمود.

رامبود لطف‌پوری در ادامەی سخنانش، بحثی مفصل مربوط بە وضعیت کنونی منطقە و بەویژه کردستان و مبارزەی نیروهای پشمرگە در مقابل گروە تروریستی داعش ارائه کرد.

وی همچنین در رابطه با وضعیت کنونی اقلیم کردستان، ضرورت همکاری در میان نیروها و احزاب سیاسی کردستان را شرط اصلی برای موفقیت‌های کردها توصیف کردند.

در قسمت پایانی این سمینار، حاضرین پرسش و نقطە نظرات خود را اظهار کردند.