کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری سمینار گرامیداشت شهیدان میکونوس در شهر هورنسس دانمارک

15:21 - 25 شهریور 1393

کوردستان میدیا: کمیته‌ی منطقه مید یولند حزب دمکرات کردستان ایران ــ دانمارک سمیناری را برای تجدید پیمان و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان میکونوس برگزار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، این مراسم در روز دوشنبه ٢٤ شهریورماه ١٣٩٣، با سرود ملی ای رقیب و رعایت یک دقیقه سکوت به نشانه ادای احترام به شهیدان راه آزادی و رستگاری کردستان آغاز شد.

سپس فایق الیاسی مدیرمسئول کمیته‌ی مید یولاند از طرف کمیته‌ی حزب به حضار خوش‌آمد گفت.

قسمت دوم سمینار به ارئەی بحثی در رابطه با ترور میکونوس و دادگاه میکونوس، از سوی رامبود لطف‌پوری عضو پیشین کمیتەی مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران اختصاص دادە شدە بود.
لطف‌پوری در سخنانش، ضمن اشارە بە جریان و برگزاری دادگاه میکونوس، مبحثی پیرامون شیوەهای برنامەریزی و سیاست تروریسم بین‌المللی رژیم ایران در جهان و علی‌الخصوص اروپا ارائه نمود.
رامبود لطف‌پوری در ادامەی سخنانش، بحثی مفصل مربوط بە وضعیت کنونی منطقە و بەویژه کردستان و مبارزەی نیروهای پشمرگە در مقابل گروە تروریستی داعش ارائه کرد.
وی همچنین در رابطه با وضعیت کنونی اقلیم کردستان، ضرورت همکاری در میان نیروها و احزاب سیاسی کردستان را شرط اصلی برای موفقیت‌های کردها توصیف کردند.
سپس، حاضرین پرسش و نقطە نظرات خود را اظهار کردند.

بخش پایانی سمینار به روایت خاطراتی از همراهی با دکتر صادق شرفکندی در مبارزه از سوی ظاهر بدری و علی هانی پیشمرگەهای باسابقه‌ی حزب دمکرات، اختصاص داده شده بود.