کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مراسم بزرگداشت شهیدان میکونوس در شهر واشنگتن آمریکا برگزار گردید

17:53 - 29 شهریور 1393

کوردستان میدیا: کمیته‌ی حزب دمکرات کردستان ایران ــ آمریکا، ویژه‌مراسمی را برای بزرگداشت یاد شهیدان میکونوس در شهر واشنگتن ایالات متحده ترتیب داد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مراسم یادواره‌ی میکونوس روز یکشنبه بیست و سوم شهریورماه، با شرکت شماری از شهروندان واشنگتن آمریکا و برخی از احزاب و جریانات سیاسی و مدنی برگزار شد.

مراسم با سرود ملی ای رقیب و رعایت یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان راه آزادی و رستگاری کردستان آغاز شد.

در بخش دوم، رویا حکاکیان نویسنده‌ی کتاب قصر فیروزه و آرش صالح مدیرمسئول روابط حزب دمکرات در ایالات متحده، رویداد میکونوس را با تمام جزییات برای حضار بازگو کردند.

در ادامه رویا حکاکیان با پرداختن به جریان دادرسی به پرونده‌ی میکونوس، نقش غیر قابل انکار رژیم اسلامی ایران را در این ترور را توضیح داد و از انگیزه‌ی خود در نگاشتن کتاب قصر فیروزه سخنانی ارائه داد.

نگارنده‌ی کتاب قصر فیروزه رویداد جهانی میکونوس و دادگاه رسیدگی به این پرونده را که موجب شناساندن هرچه بیشتر ملت کُرد در جهان امروز بود، بزرگترین محرک و انگیزه خود در نوشتن کتابش عنوان کرد.

حکاکیان در ادامه افزود، دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی، علاوه بر این که رهبران ملی شایسته‌ی کُردها بودند، بلکه شرایط کنونی به ما نشان می‌دهد که آنها می‌توانستند در شرایط حاشر ایران، رهبرانی برای خلق‌های ایران محسوب شوند.

در بخش بعدی، حاضرین سوالات خود را مطرح کردند و از سوی سخنرانان پانل به آنها پاسخ داده شد.

در ادامه وریا عبدالله زاده عضو کمیته‌ی اتحادیه جوانان دمکرات کردستان ایران در آمریکا، با یک سلایدشو زندگی دکتر شرفکندی را به زبان تصویر ارائه کرد این سلایدشو به زندگی، ابعاد اجتماعی شخصیت دکتر شرفکندی و جریان ترور این رهبر ملی اختصاص داده شده بود.

همچنین ریبوار سلیمی عضو و پیشمرگ دیرین حزب دمکرات که هم‌اکنون مقیم آمریکا می‌باشد، طی مبحثی، ابعاد تازه‌ای از زندگی و شخصیت دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران را پیش روی نهاد.

در بخش دیگری از این مراسم عثمان پالانی عضو کمیته‌ی حزب دمکرات در آمریکا، سروده‌ای را تقدیم کرد.

اسامی شخصیت‌ها، حزب و جریاناتی که به این مراسم پیام همدردی فرستادە بودند به این شرح است:

ــ پارت دمکرات کردستان، محور ٧ بریتانیا و کانادا
ــ کمیته‌ی اتحادیه میهنی کردستان در آمریکا
ــ جنبش گوران
ــ کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران
ــ اتحادیه زنان دمکرات کردستان ایران در آمریکا
ــ حقوق‌بشر کُرد در آمریکا
ــ پیشمرگ‌های دیرین کردستان در آمریکا