کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برلین/ برگزاری مراسم بیست و ششم شهریور در کنار بنای یادبود شهیدان میکونوس

14:39 - 31 شهریور 1393

کوردستان میدیا: به مناسبت بیست و ششم شهریورماه سالگرد شهادت دکتر شرفکندی و همراهانش، مراسم گرامیداشت یاد این شهیدان در کنار بنای یادبود ایشان در شهر برلین آلمان برگزار شد.
به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، این مراسم روز شنبه ٢٩ شهریورماه ١٣٩٣ با حضور شماری از اعضای حزب دمکرات و نمایندگان احزاب و جریانات سیاسی کردستانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم، بیست و دو شمع به شیوه‌ی نمادین در بیست و دومین سالگرد شهادت شهیدان میکونوس، دکتر صادق شرفکندی، همایون اردالان، فتاح عبدلی و نوری دهکردی روشن شد.

مراسم با سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت به نشانه احترام به شهیدان میکونوس آغاز شد.

سپس شهریار نقشبندی مسئول کمیته‌ی حزب دمکرات در آلمان، ضمن خوش‌آمدگویی به حضار در مورد شخصیت دکتر صادق شرفکندی به سخنرانی پرداخت.

نقشبندی در سخنان خود به تشریح وضعیت کنونی منطقه و کردستان پرداخت و سیاست‌های حزب دمکرات را در این باره ارائه نمود، وی به طور مشخص به حملات داعش به شنگال و کوبانی در کردستان اشاره کرد و اظهار کرد، حزب دمکرات در هر دو مورد این حملات را طی بیانیه‌هایی محکوم کرده و آمادگی نیروهای خود را برای مقابله با حملات این گروه تروریستی بر اساس شرایط و امکانات اعلام کرده است.

در همین ارتباط پیام اتحادیه‌های زنان، جوانان و دانشجویان دمکرات از سوی چیا هجری مسئول کمیته‌ی اتحادیەی جوانان دمکرات قرائت شد.

در ادامه، رامیار منبری سروده‌ای را در مناسبت با بیست و ششم شهریور ارائه کرد و متعاقبا حاجی جوندی مبارز دیرین سخنانی ارائه نمود.

سپس پیام سازمان کوردوساید از سوی عزیز داراپور ناظر این سازمان قرائت شد.

در خلال برگزاری مراسم، اعضای حزب پوسترهایی را که به زبان آلمانی نوشته شده بود در بین جمعیت نزدیک به تجمع توزیع کردند.

همچنین در این مراسم زندگی‌نامه‌ی شهیدان برلین به زبان فارسی قرائت و بیانیه‌ی حزب دمکرات در مورد حملات داعش به کوبانی نیز ارائه شد.

نمایندگان احزاب و جریاناتی که در این مراسم حضور یافتند به این ترتیب است:

پارت دمکرات کردستان
اتحادیه میهنی کردستان
حزب شیوعی کردستان
حزب سوسیالیست کردستان
کومکار
کوردوساید (چاک)
مجمع پزشکان برلین
جمعیت کُردهای استقلال‌طلب برلین
کانال کردستان تی وی
خبرگزاری باس نیوز