کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی جشنوارە فیلم کوتاه یونان به فیلمساز کُرد رسید

13:49 - 6 مهر 1393

کوردستان میدیا: فیلم کوتاه سیاه و سفید به کارگردانی جلال ساعدپناه، عنوان بهترین فیلم بخش رقابتی جشنوارە فیلم کوتاه دراما یونان را به خود اختصاص داد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، فیلم کوتاه داستانی سیاه و سفید جدیدترین اثر جلال ساعدپناه، کارگردان کُرد اهل سنندج در بخش رقابتی بین‌الملل سی‌وهفتمین دوره ملی و بیستمین دوره ملی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دراما در کشور یونان اکران شد.

فیلم کوتاه سیاه و سفید در این جشنوارە، جایزه دوم بهترین فیلم و تندیس نقره‌ای ویژه هیئت داوران را کسب کرد.

9496.jpg
فیلمساز جلال ساعدپناه


این فیلم در جشنوارە فیلم دراما با ٦١ فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی به رقابت پرداخت.

در همین ارتباط، پیشتر نیز فیلم سیاه و سفید در جشنوارە آوانکا در کشور پرتغال، جایزه بهترین تصویربرداری فیلم کوتاه را به دست آوردە بود.

سیاه و سفید همچنین در بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معناگرای فرسکو FRESCO در کشور ارمنستان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم و تندیس این جشنواره تحت عنوان بهترین پیام صبر و استقامت را از میان ٢٠ فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی را از آن خود کند.

کسب جایزه بین‌المللی مؤسسه گوته آلمان از سوی فیلمساز کُرد اهل سنندج با فیلم سیاه و سفید از دیگر افتخارات این کارگردان محسوب می‌شود.

جلال ساعدپناه نهم مردادماه سال ١٣٤٥در سنندج متولد شد و فعالیت هنری خود را در دهه ۷۰ و با نمایش و تئاتر آغاز کرد و سپس با گذراندن آموزش فیلمسازی پا به عرصه سینما گذاشت.

ملاقات، تلویزیون در خیال، صدای ساز می آید، آن‌ها هیچ کس را دوست ندارند و صدای باران از دیگر اثرات این فیلمساز کُرد می‌باشند.