کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سوئیس/برگزاری مراسم بیست‌و دومین سالگرد شهادت د.صادق شرفکندی و همراهانش

20:15 - 8 مهر 1393

کوردستان میدیا: کمیتەی حزب دمکرات کردستان ایران ــ سوئیس ویژه‌مراسمی در رابطه با شهادت د.صادق شرفکندی و همراهانش برگزار کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یک‌شنبە مورخەی ششم مهرماه ١٣٩٢، بە مناسبت سالگرد شهادت میکونوس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطرەی د.شرفکندی و همراهانش، کمیتەی حزب دمکرات کردستان ایران ــ سوئیس یک سمینار برگزار کردند.

این ویژەمراسم با سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان راه آزادی و رستگاری کردستان و بەویژە شهیدان میکونوس آغاز شد.

ابتدا پیام کمیته‌ی حزب دمکرات در سوئیس بە مناسبت سالگرد شهادت د.صادق شرفکندی و همراهانش از سوی حامد کلامی قرائت شد.

در ادامەی پانل نخست این مراسم، کریم پرویزی عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران از طریق سکایپ سخنانی پیرامون موضوع سمینار ارائه نمود.

کریم پرویزی در آغاز بحث خود زندگی و تفکرات د.سعید شرفکندی، آغاز آشنایی وی با د.قاسملو، عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران و مرحلە پس از شهادت د.قاسملو، بە عهدە گرفتن این مسئولیت بزرگ و نقش وی در حفظ دستاوردهای حزب دمکرات ارائه کرد.

بخش دیگری از سخنان کریم پرویزی، بە تشریح و تحلیل وضعیت کنونی کُرد و حملە داعش بر این مناطق اختصاص دادە شد.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در پایان سخنان خود، یاد و خاطرەی فتاح عبدولی، همایون اردلان، نوری دهکردی و د. شهید سعید شرفکندی را گرامی داشت.
سپس یک فلیم مستند در مورد زندگی د.سعید شرفکندی تقدیم شد.

در پانل دوم مراسم سخنانی از سوی عبدالرضا کریمی تقدیم شد.

کریمی ابتدا در رابطه با شخصیت د.شرفکندی، شایستگی وی در انجام امور دیپلماسی و نقش وی در جنبش کُرد سخنانی ارائه نمود.

موضع و سیاست حزب دمکرات و د.شرفکندی در قبال اپوزیسیون ایرانی و تلاش برای اتحاد و ایجاد ائتلافی مشترک میان این نیروها، بخشی دیگر از سخنان این فعال سیاسی را تشکیل دادە بود.

کریمی همچنین در ادامە بحث خود وضعیت کنونی ایران و اقدامات رژیم ایران را برای حاضرین سمینار تشریح کرده و تحلیل‌های خود پیرامون مسائل مربوطه را ارئه نمود.

این ویژەمراسم با قصیدەای از سوی شلیر بە پایان رسید.