کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیات حزب دمکرات در وزارت خارجه‌ی هلند

16:30 - 9 مهر 1393

کوردستان میدیا: لقمان احمدی سرپرستی هیات حزب دمکرات را در دیدار با دو مقام ناظر بر امور خاورمیانه در وزارت خارجه‌ی هلند را بر عهده داشت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز دوشنبه هفتم مهرماه ١٣٩٣، هیات حزب دمکرات کردستان ایران با دو مقام هلندی فعال در امور مربوط به خاورمیانه‌ (ایران، کشورهای حوزه خلیج فارس، سوریه و اردن) در شهر لاهه دیدار کرد.

لقمان احمدی در این دیدار چشم‌انداز حزب دمکرات را در مورد آخرین تحولات منطقه به هیات میزبان ارائه داده و به بحث در مورد نقش رژیم ایران در این جریانات چرداخت.

احمدی بر این مسئله تاکید کرد که دخالت رژیم ایران در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه باعث بر هم زدن امنیت و ثبات در این منطقه شده است.

احمدی امکان کمک به داعش را از سوی برخی کشورهای منطقه به سعی در ایجاد نیرویی بازدارنده در مقابل نیروهای شیعه‌ی وابسته به رژیم ایران نسبت داد و اظهار کرد که این کشورها رژیم ایران را تهدیدی برای امنیت خود قلمداد می‌کنند و به همین دلیل به ایجاد لایه‌ای محافظتی در برابر نفوذ غیرمتعارف خارجی رژیم ایران برمی‌آیند.

احمدی در ادامه افزود: رژیم ایران باعث و بانی عدم استقرار و ثبات در منطقه است و اغلب کشورهای منطقه مواضعشان را بر اصل مقابله با دخالت‌های رژیم ایران پی‌ریزی می‌کنند و جامعه‌ی بین‌الملل نباید به هیچ وجه برای ایجاد امنیت و دمکراسی در سوریه و عراق به رژیم ایران تکیه کند؛ چرا که بیشتر این ناآرامی‌ها به ماجراجویی‌های رژیم ایران مربوط است.

احمدی گفت: جامعه‌ی آزاد باید برای برقراری صلح و دمکراسی از جریاناتی حمایت کند که متعهد به کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی و ارزش‌های جهان آزاد هستند و کُردها نشان داده‌اند که این مجموعه شاخصه را دارند و این می‌تواند مرکز ثقل سرمایه‌های مادی و معنوی جهان آزاد و اروپا باشد.

در پایان نشست هیات حزب دمکرات بر این مسئله تاکید کرد که تنها راه پیش رو، تغییر سیستم حاکم بر ایران از رژیمی تمامیت خواه و توتالیتر به حکومتی دمکراتیک و فدرال خواهد بود و می‌بایست قدرت در بین تمامی ملل در ایران تقسیم گردد.