کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هلند/ شرکت مدیر روابط خارج از کشور حزب دمکرات در کنفرانس عدالت برای کردهای ایران

12:38 - 10 مهر 1393

کوردستان میدیا: لقمان احمدی، مسئول روابط خارج از کشور حزب دمکرات در کنفرانسی تحت عنوان عدالت برای کردهای ایران که در پارلمان هلند برگزار شد شرکت نمود.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز دوشنبە، مورخەی هفتم مهرماه ١٣٩٢، با حضور نمایند‌‌ه‌ی حزب دمکرات، کنفرانسی تحت عنوان عدالت برای کردهای ایران از سوی سازمان بین‌المللی ملت‌های بی‌دولت (UNPO) تدارک شدە بود در پارلمان هلند برگزار شد.

این کنفرانس از دو پانل تشکیل شدە بود، لقمان احمدی، عضو کمیتە مرکزی و مسۆل روابط خارج از کشور حزب دمکرات کردستان ایران و عبدالله مهتدی، دبیرکل کوملە کردستان ایران در این کنفرانس سخنانی تقدیم کردند.

در پانل یکم‌پروفسور مارتین وان برونیسین مبحثی در مورد تاریخ کرد و مبارزەی آزادیخواهانەی ملت کُرد در کردستان ایران تقدیم نمود.

سپس لقمان احمدی، در مورد جنبش کرد در کردستان ایران در زمان پادشاهی و جمهوری اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد کە تجربیات این جنگ کە جمهوری اسلامی ایران بر ملت کرد تحمیل کردە است، باعث همکاری و اتحاد بیشتر در میان جنبش‌های آزادیخواهی ملت کُرد شد.

احمدی همچنین در مورد نقش ایران در مناطق و برنامەی‌کاری حزبی دمکرات و کنگرەی ملت‌های ایران فدرال در آیندە سخنانی تقدیم کردند.

در پانل دوم عبداللە مهتدی، سخنانی در مورد وضعیت کنونی ایران و کردستان ایران و شرایط حقوق بشر در ایران ارائە کرد.

سپس فرانک وان دالین، مسئول سازمان فورومی ایران، مطالبی در مورد راهکارها و مشکلات مطرح نمودن مسئلەی کردستان در مجامع بین‌المللی ارائە داد.