کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری تجمع در حمایت از کوبانی در سوئد

19:22 - 14 مهر 1393

کوردستان میدیا: کمیتەهای حزب دمکرات کردستان ایران و کوملەی کردستان ایران به منظور پشتیبانی از کوبانی در سوئد یک تجمع برگزار کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه دوازدهم مهرماه سال ١٣٩٣، کمیتەی حزب دمکرات کردستان ایران ــ سوئد با همکاری کمیتەی کوملەی کردستان ایران در شهر یوتوبوری با برگزاری یک تجمع از کردهای کردستان سوریه و بەویژە کوبانی حمایت نمودند.

ابتدا دلایل و اهداف برگزاری این تجمع از سوی مصطفی جلالی و سیروس رئوفی تشریح شدە و منظور از برگزاری این تجمع محکوم نمودن اقدامات تروریستی گروه داعش و حمایت از کوبانی عنوان گردید و سپس تجمع پس از سرود ملی ای رقیب دقایقی به احترام شهدای راه آزادی کردستان مسکوت ماندند.

در بخش‌های بعدی این تجمع، پیام کمیتەی حزب دمکرات کردستان ایران از سوی مراد قادری مسئول این کمیتە و پیام کمیتەی کوملەی کردستان ایران از سوی نرمین محمدزادە و پیام مشترک دو حزب به زبان سوئدی توسط شبنم محمودزاده تقدیم گردیدند.

در این تجمع اعتراضی کە کردها هرچهاربخش کردستان حضور داشتند، پلاکاردهایی با نوشتەهای کردی و سوئدی در محکومیت حملات داعش به کردستان سوریه حمل شده و شعارهایی در حمایت از کردهای کوبانی سردادە می‌شد.