کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیانیه‏‌ی مشترک حزب دمکرات و کومله در رابطه با کوبانی

14:37 - 17 مهر 1393

کوردستان میدیا: حزب دمکرات کردستان ایران و کومله کردستان ایران در رابطه با وضعیت کنونی شهر کوبانی کردستان سوریه بیانیه‏‌ی مشترکی صادر نمودند.

متن بیانیه‏ به شرح زیر است:

توده‏‌های مردم کردستان ایران!

همان گونه که استحضار دارید، اخیراً تروریست‏‌های گروه موسوم به داعش هجوم گسترده‌‏ای را به شهر کوبانی آغاز نموده‏‌اند که بر اثر این هجوم ده‏‌ها هزار تن در هراس از کشتار دسته‏‌جمعی توسط تروریست‏‌ها، آواره شده و هم اکنون در وضعیت نامناسبی به سر می‏‌برند. از سوی دیگر، جوانان غیور و نیروهای مبارز حاضر در کوبانی در برابر این حمله‏‌ی وحشیانه دست به مقاومتی شجاعانه زده و در جنگی نابرابر با کمترین امکانات به دفاع از سرزمین و مردم کردستان پرداخته‏‌اند.

همزمان و در همان حال که از جامعه‏‌ی جهانی می‏‌خواهیم که در اسرع وقت به یاری مردم کوبانی بشتابند، در همین رابطه از شما مردم حق‏جو و حق‏طلب کردستان نیز می‏‌خواهیم همچنان که در گذشته در هنگام مصائب، یار و یاور سایر بخش‏‌های کردستان بوده‏‌اید، این بار نیز با موضع‏گیری ملی و از هر طریق ممکن، نارضایتی خویش را در قبال این سرکوب‏‌ها ابراز نموده و از خواسته‏‌های مردم کوبانی حمایت کنید.

در همان حال، ضروری است که کردهای خارج از کشور نیز وظیفه‏‌ی ملی و میهنی خویش را ایفا نموده و با ابراز نارضایتی به شیوه‏‌های گوناگون و ضمن ابراز حمایت خویش، پشتیبانی جامعه‏‌ی بین‏‌المللی را نیز از مردم بی‏‌گناه کوبانی خواستار شوند.

در این رابطه نبایستی از یاد برد که رژیم تروریستی جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی با تروریست‏‌های داعش نداشته و سال‏هاست که به سرکوب مردم کردستان پرداخته و در این برهه نیز درصدد به انحراف کشاندن افکار عمومی برآمده و وانمود می‏کند که دوست ملت کرد و دشمن تروریست‏‌های داعش است، در حالی که شکل‏گیری چنین وضعیتی به دلیل مداخلات جمهوری اسلامی در سوریه و حمایت آن از رژیم اسد و سایر تروریست‏‌های منطقه بوده است. به همین دلیل بایستی جمهوری اسلامی نیز همانند گروه داعش و سایر تروریست‏‌ها محکوم گردد.

پیروزی از آن ملتمان و نابودی از آن حامیان تروریسم

حزب دمکرات کردستان ایران
کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران
١٦ مهرماه ١٣٩٣ خورشیدی