کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کارگردان کُرد جایزە‌ی دریافتی از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت را بە مردم کوبانی تقدیم نمود

20:47 - 20 مهر 1393

کوردستان میدیا: سالم صلواتی کارگردان کُرد در دهمین دور جشنوارە فیلم بیروت کە در پایتخت لبنان برگزار شد، موفق بە کسب جایزە بهترین فیلم داستان منطقەی خاورمیانە گردید و جایزە خود را تقدیم بە مردم کوبانی کرد.
بە گزارش وب ‌سایت کردستان میدیا، روز پنج‌شنبە مورخەی هفدهم مهرماه ١٣٩٣، دهمین دوره جشنوارە بین‌المللی بیروت در پایتخت لبنان بە پایان رسید و جایزە این جشنوارە بە اثرات برتر تقدیم شد.

در این جشنوارە فیلم زمستان آخر اثر سالم صلواتی سینماگر کُرد، موفق بە کسب بهترین داستان در منطقەی خاورمیانە و بهترین فیلم نامە شد.

سالم صلواتی این جایزە را بە مردم کوبانی تقدیم کرد کە نزدیک بە چند هفتە است با داعش در حال جنگ هستند.

این فیلم سرگذشت و جدایی زن و مردی به نام آقا و خانم را برای بیننده بازگو می‌کند که به عنوان تنها نجات‌یافته‌گان یک روستای دورافتاده به علت افزایش آب، تدریجا به زیر آب رفته ‌و سپس ناپدید شده‌اند.

فیلم آخرین زمستان علاوە بر عنوان بهترین فیلم جشنوارە فیلم اربیل موفق به کسب جوایزی مشابه در جشنوارەهای بین‌المللی بغداد، دهوک، ارمنستان شدە است.

سالم صلواتی متولد شهر سنندج بوده و به کار عکاسی و کارگردانی مشغول است وی به عنوان یک تصویربردار سینمایی از ٣٠ فیلم کوتاه و ٥ فیلم بلند تصویربرداری کرده است و همچنین ١١ فیلم کوتاه و دو فیلم بلند را تولید و موفق به كسب ده‌ها جایزه در زمینه‌های مختلف سینمایی شده است.