کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار نماینده حزب دمکرات با یکی از پارلمنتاران اقلیم فلاندرن بلژیک

19:49 - 23 مهر 1393

کوردستان میدیا: جمیل فتحی، نماینده‌ی حزب دمکرات همراه با خانم مونیک سمیتس همکار بخش روابط حزب دمکرات با مارک هندریکس پارلمنتار اقلیم فلاندرن بلژیک دیدار به هم رساندند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، در این دیدار که روز دوشنبه ٢١ مهرماه ١٣٩٣ انجام شد، نماینده‌ی حزب دمکرات در ابتدا دو اصل دمکراسی و احقاق حقوق ملی را که بعنوان مبانی فکری و مبارزاتی حزب دمکرات عنوان کرد.

در ادامه جمیل فتحی به قریب به هفت دهه‌مبارزه‌ی حزب دمکرات با حکومت‌های شاهنشاهی و رژیم اسلامی اشاره کرد.

نماینده‌ی حزب اعلام کرد، مطالبه‌ی ما همچنان بر همان دو رکنی که اشاره شد، استوار است و حزب دمکرات معتقد به پلورالیزم بوده و بر همین اساس حاضر به همکاری با تمامی احزابی است که این اصول را رعایت کنند.

نماینده‌ی حزب دمکرات در ادامه سیاست‌خارجی رژیم ایران را در راستای اصطلاح صدور انقلاب اسلامی تعریف کرد و افزود رژیم ایران برای دستیابی به مقاصد تمام‌ایدئولوژیک خود در پی عدم استقرار و ثبات سیاسی در مناطق مورد هدف خود است تا جایی که رهبران حزب دمکرات را توسط عوامل خود در اروپا ترور کرد.

در ادامه مسئله‌ی رویدادهای اخیر خاورمیانه به بحث گذاشته شد و جمیل فتحی، رژیم ایران را به عنوان یکی از عوامل زمینه‌ساز این منازعات به دلیل حمایت کامل از رژیم بشار اسد و دخالت در امور همسایگان قلمداد نمود.

در بخش پایانی مونیک سمیتس همکار بخش روابط حزب دمکرات، گزارش را از موارد نقض حقوق بشر ارائه داد که در آن به وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر از زمان روی‌کار آمدن روحانی و اعدام زندانیان سیاسی کُرد و بازداشت وسیع روزنامه‌نگاران اشاره شده بود.

مارک هندریکس در این رابطه چندین سوال را از هیات مهمان پرسید و اعلام آمادگی کرد که به مسئله‌ی کُرد به ویژه در ایران خواهند پرداخت.