کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار نمایندە حزب دمکرات در پارلمان سوئد

19:46 - 24 مهر 1393

کوردستان میدیا : نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران با والتر موت نمایندە حزب محیط زیست در پارلمان سوئد دیدار کردند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبە مورخەی بیست‌ و سوم مهرماه ١٣٩٣، حمید تیموری نمایندە ارتباطات حزب دمکرات کردستان ایران در کشور سوئد با والتر موت نمایندە محیط زیست سوئد در در پارلمان این کشور دیدار نمودند.

والتر موت پس از انتخابات کشور سوئد وتأسیس حکومت این کشور با سوسیال دمکرات بە عنوان نمایندە جدید حزب محیط زیست انتخاب شد.

در این دیدار بر روی دو مبحث اصلی بحث و گفتگو شد.

نمایندە حزب در این دیدار بحث کوتاهی در مورد مبارزات حزب دمکرات کردستان ایران و وضعیت کنونی کردها در ایران و دیکتاتوری رژیم آخوندی در این کشور بررسی کردند.
تیمورحمیدی در سخنانش با اشارە بە دخالت‌های رژیم ایران در کشورهای منطقە و بە ویژە در عراق و کردستان این رژیم را عامل اصلی مشکلات و بحران‌های کنونی منطقەی خاورمیانه خواند.

موضوعی دیگر در مورد داعش و جینوساید مردم شنگال و روستاهای اطراف شهر و شهرستان‌های دیگر اقلیم کردستان بود.

تیموری، نمایندە حزب دمکرات در ادامەی سخنان خود در دیدار با نمایندەی حزب محیط زیست، در رابطه با سیاست‌های امور خارجەی رژیم ایران و بەویژە مسألەی هستەای این رژیم مباحثی ارائه داد.

همچنین در مورد کوبانی و جزئیات جریانات مختلف و بحث و گفتگو شد و از نهادهای دولت سوئد درخواست نمود که از کوبانی پشتیبانی و حمایت کنند.

نمایندەی حزب دمکرات کردستان در ادامە در رابط با مسألەی هستەای رژیم ایران به ارائەی مباحثی پرداخت و در این رابطه، هدف رژیم ایران از مذاکرات هستەای رژیم ایران را وقت‌کشی رژیم عنوان کرد.

ارائەی مباحثی پیرامون ملیت‌های ساکن ایران و نقض حقوق ملیت‌های ساکن ایران از سوی رژیم حاکم از دیگر مباحث مورد گفتگو در این دیدار بود.