کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

انتقال مسعود شمس‌نژاد به زندان مرکزی ارومیه

16:05 - 26 مهر 1393

کوردستان میدیا: مسعود شمس‌نژاد، وکیل‌مدافع کُرد پس از محکومیت از سوی دادگاه انقلاب، برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان ارومیه منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ٢٦ مهرماه سال ١٣٩٣، مسعود شمس‌نژاد، وکیل پایه یک دادگستری و استاد سابق دانشگاه پیام نور ارومیه، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی ارومیه انتقال یافت.

مسعود شمس نژاد روز پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت ماه سال ١٣٩٢، از سوی نيروهای امنيتی رژیم اسلامی ایران بازداشت و پس از بازجويی‌های اوليه به زندان مرکزی اروميه منتقل شده بود.

این وکیل کُرد که در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور ارومیه مشغول به تدریس بوده است، پس از بازداشت از سوی رژیم ایران از زندان مرکزی ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شد.

پس از ٣٤ روز از بازداشت مورخەی بیست و سوم خردادماه، مسعود شمس‌نژاد، با تودیع وثیقه‌ی یک میلیارد تومانی از زندان این شهر آزاد گردید.

سپس دستگاه قضایی رژیم ایران بعد از گذشت ٩ ماه از تودیع وثیقه و آزادی این وکیل کُرد، طی نیمە دوم اسفندماه سال ١٣٩٢ پرونده وکالت وی را معلق کرد.

روز پنجشنبه ٢١ فروردین‌ماه سال ١٣٩٣، کیفرخواستی از سوی شعبه ٩ دادیاری شهر ارومیه علیه مسعود شمس‌نژاد، وکیل کُرد و استاد دانشگاه که وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی کُرد از جمله حبیب‌الله گلپری‌پور، علی افشاری و حبیب‌افشاری را بر عهدە داشته و دارد، صادر شد.

این کیفرخواست به منظور صدور حکم از سوی شعبه ٩ دادیاری ارومیه به شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر ارسال شد.

اتهامات این وکیل کُرد از سوی دادیاری ارومیه، تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌‌های کُردی زبان خارج از کشور، انتشار مطالب و اخبار کذب و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون رژیم اسلامی ایران عنوان شدە بود.

این وکیل‌کُرد، پس از برگزاری جلسه دادگاه، از سوی دادگاه انقلاب رژیم ایران در ارومیه به اتهام تبلیغ علیه نظام به چهار ماه حبس تعزیری محکوم گردیدە و سپس این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر استان ارومیه تائید شد.