کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سرنوشت مبهم بازداشت‌شدگان راهپیمایی‌های حمایت از کوبانی

19:21 - 26 مهر 1393

کوردستان میدیا: سرنوشت دو شهروند کُرد ساکن تهران که در راهپیمایی و تجمع در حمایت از کوبانی از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی بازداشت شدە بودند، همچنان مبهم است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، از وضعیت آسو رستمی و علی نوری، دو شهروند کُرد ساکن تهران که در تجمع و راهپیمایی شهروندان کُرد ساکن تهران در حمایت و پشتیبانی از کوبانی، از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران بازداست شدە بودند، هیچ خبری در دسترس نمی‌باشد.

بر اساس این گزارش، آسو رستمی و علی نوری که از فعالین حقوق کودکان کار هستند، در تجمع شهروندان کُرد در تهران که روز چهارشنبه شانزدهم مهرماه به منظور پشتیبانی و حمایت از کوبانی برگزار گردید، بازداشت شدە و سرنوشت آن‌ها پس از گذشت ١٠ روز همچنان در هالەای از ابهام قرار دارد.

آسو رستمی ۲۸ ساله، شاعر، معلم و علی نوری ۲۱ ساله، دانشجوی سال آخر معماری دانشگاه پرند می‌باشند.

با آغاز تجمع و راهپیمایی شهروندان کُرد به منظور حمایت از کوبانی، موجی از بازداشت شهروندان در مناطق کُردنشین ایران از سوی نیروهای رژیم اسلامی آغاز گردید.

طی این موج بازداشت، دست‌کم ٥٠ شهروند کُرد در شهرهای مریوان، بوکان، مهاباد، سنندج، ربط و تهران بازداشت شدە و صدها شهروند کُرد نیز از سوی ادارەی اطلاعات رژیم ایران احضار شدند.