کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فعالان فرهنگی کُرد تحت عنوان \"از بوکان تا کوبانی مقاومت است\" دست به اعتصاب زدند

20:02 - 27 مهر 1393

کوردستان میدیا: هفده نفر از مدرسین زبان کُردی، هنرمندان، حقوقدانان و شخصیت‌های فرهنگی در یک حرکت مدنی حمایت خود را از دفاع ملت کُرد در برابر نیروی متجاوز داعش اعلام کردند.

به گزارش آژانس خبرگزاری کُردپا، این فعالین کُرد به نشانه‌ی احترام به مقاومت ملت کُرد در کُردستان سوریه به مدت سه روز از روز ٢٦ مهرماه اعتصاب غذا خواهند کرد.

سمکو معروفی یکی از اعتصاب‌کنندگان این حرکت را مبتنی بر سه هدف عمده عنوان کرد عبارت‌اند از پشتیبانی از دستاوردهای انسانی، محکوم کردن توهین به انسانیت به ویژه زنان کُرد و سوم حمایت از محیط زیست و محکومیت تخریب آن از سوی نیروهای متعرض داعش که خسارات بسیاری از حیث زیست‌محیطی به بار آورده است.

این فعال کُرد که هماهنگ‌کننده‌ی این تحرک مدنی نیز هست از عدم حضور نهاد و مسئولان حکومتی رژیم ایران در این اقدام انسانی خبر داد.

در بخشی از بیانیه که روز گذشته انتشار یافته آمده است: ما جمعی از مدرسین زبان کُردی، فعالین اجتماعی، حقوقدانان و هنرمندان شهرستان بوکان برای محکوم کردن حمله‌ی گروه‌جنایتکار داعش و همپیمانانش به طبیعت، انسانیت و دین مقدس اسلام، بدینوسیله از روز شنبه مورخه ٢٦ مهرماه به مدت ٣ شبانه‌روز پیاپی اعتصاب غذای خود را اعلام میداریم.

هادی عزیزی، سمکو معروفی، امیر پیاده، هیرو فقی‌عیسی، سوسن حسن‌زاده، آکو عباسی، مرزی، ایوب میری، اسماعیل سانیار، ایوب رشیدی‌وند، سوران اولازاده، هیوا محمودنژاد و عثمان نوری از امضاکنندگان اصلی این اعتصاب هستند.