کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مشاور خامنه‌ای از پشتیبانی همەجانبە رژیم ایران از گروه‌های مخالف آمریکا و اسرائیل خبر داد

13:32 - 28 مهر 1393

کوردستان میدیا: علی اکبر ولایتی در دیدار با جمعی از مسلمانان زیدی یمن در تهران گفت که رژیم اسلامی از همه‌ی گروه‌هایی در منطقه که بر ضد آمریکا و اسراییل می‌جنگند، پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علی‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد خامنه‌ای در دیدار با جمعی از مسلمانان زیدی یمن در تهران با تاکید بر خشنودی رژیم اسلامی از اقدامات حوثی‌ها در یمن گفت که رژیم ایران اقدامات حوثی‌ها را نتیجه‌ی اقداماتی حساب شده دانسته و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

این مقام رژیم ابراز امیدواری کرد که حوثی‌های یمن نقشی همانند حزب‌الله لبنان در یمن ایفا کنند و در ادامه تاکید کرد که رژیم ایران از همه‌ی گروه‌های اسلامی یمن و منطقه در جنگ علیه اسراییل و آمریکا پشتیبانی می‌کند.

چندی پیش، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، نسبت به دخالت رژیم ایران در امور داخلی این کشور تصریحأ هشدار داد.

رژیم اسلامی ایران از سوی رئیس‌جمهور یمن به پشتیبانی از حوثی‌ها (گروهی از پیکارجویان شیعه یمن)، محکوم شدە است.

عبد ربه با اشاره کردن به گروه حوثی‌ها تحت عنوان شیعیان تحت حمایت رژیم ایران، افزود: حوثی‌ها از جهت مالی، تسلیحاتی و آموزشی از سوی رژیم ایران پشتیبانی می‌شوند.

گروه حوثی‌ها نام گروهی شیعه در یمن می‌باشد که بر اساس گزارشات منتشرە تحت حمایت همەجانبه رژیم ایران قرار دارد.

پس از برکناری علی عبدالله صالح و به قدرت رسیدن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور جدید یمن، رژیم ایران از طریق گروه‌های شبەنظامی شیعە هموارە در تلاش دخالت و تضعیت دولت جدید برآمده است.

طی مدت اخیر دخالت‌های رژیم ایران در قالب کمک تسلیحاتی، مالی، آموزش‌های نظامی به گروه‌های شبه‌نظامی و همچنین افزایش باندهای جاسوسی در کشورهای منطقە کاملا مشهود بوده است.

حوثی‌های یمن شیعیان تندروی ستیزه‌جویی هستند که مدت‌هاست صنعا را اشغال کرده و از حمایت نظامی آشکار رژیم ایران برخوردار هستند و هم‌اکنون به سمت نواحی سنی‌نشین یمن در حال پیشروی می‌باشند.