کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پشتیبانی انجمن ادبی اشنویه از کوبانی

15:39 - 28 مهر 1393

کوردستان میدیا: اعضای انجمن شعر و ادب اشنویه با برگزاری یک تجمع از مردم کوبانی حمایت کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، قبل‌ازظهر روز یکشنبه، ٢٧ مهرماه سال ١٣٩٣، اعضای انجمن ادبی اشنویه با برگزاری یک تجمع در مجتمع فرهنگی این شهر، از کوبانی حمایت نموده و با مردم کوبانی و آوارگان اعلام همبستگی کردند.

گزارش دریافتی حاکی از این می‌باشد که نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم ایران فضای تجمع انجمن ادبی اشنویه را نیز همانند دیگر تجمع و راهپیمایی‌های شهروندان کُرد در شهرهای کردستان، امنیتی کردە بودند.

گفتە می‌شود که افراد وابسته به ادارەی اطلاعات رژیم اقدام به عکسبرداری از شرکت‌کنندگان تجمع حمایت از کوبانی در مجتمع فرهنگی اشنویه کردەاند.

با آغاز تجمع و راهپیمایی شهروندان کُرد به منظور حمایت از کوبانی، موجی از بازداشت شهروندان در مناطق کُردنشین ایران از سوی نیروهای رژیم اسلامی آغاز گردید.

طی این موج بازداشت، دست‌کم ٥٠ شهروند کُرد در شهرهای مریوان، بوکان، مهاباد، سنندج، ربط و تهران بازداشت شدە و صدها شهروند کُرد نیز از سوی ادارەی اطلاعات رژیم ایران احضار شدند.

همچنین، پس از گذشت یک هفتە از برگزاری راهپیمایی حمایت از کوبانی در ایلام، سردار علی دولتی، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام ضمن غیرقانونی خواندن تجمع شهروندان کُرد، از برنامەریزی برای شناسایی برگزارکنندگان تجمع مذکور به منظور برخورد خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام نسبت به شعارهای ملی گرایانە‌ی شهروندان کُرد ایلامی واکنش شدید نشان دادە و ضمن قوم‌گرایانە وصف کردن شعارها، شهرودان کُرد حضور یافتە در راهپیمایی حمایت از کوبانی را اخلال گران نظم و امنیت خوانده است.