کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تهدید به مرگ خانوادەی یک فعال سیاسی کُرد از سوی ادارەی اطلاعات رژیم

15:48 - 28 مهر 1393

کوردستان میدیا: تقدیر و قدرشناسی انجمن سبز چیای مریوان از یک فعال سیاسی و محیط زیست، تهدید به مرگ خانوادەی وی از سوی نیروهای ادارەی اطلاعات را در پی داشت.

آژانس خبررسانی کردپا طی گزارشی از تهدید به مرگ خانوادەی محـمدغریب فیضی، فعال سیاسی و محیط زیست کُرد اهل مریوان از سوی نیروهای ادرەی اطلاعات رژیم اسلامی خبر دادە است.

بر اساس این گزارش، اواخر هفته‌ی گذشته در سومین دوره انتخابات هیات مدیره، بازرس و مجمع عمومی انجمن سبز چیا از زحمات و تلاش محـمدغریب فیضی در در زمینه طراحی پوستر و نقاشی تشکر و قدردانی کرده بود.

تقدیر از این فعال سیاسی در مجمع انجمن سبز چیا، باعث خشم ادارەی اطلاعات رژیم شدە و این نیز تهدید به مرگ خانوادەی وی از سوی نیروهای امنیتی را در صورت عدم همکاری مبنی بر بازگرداندن فرزندشان به دنبال داشت.

محـمدغریب فیضی که علاوه بر فعالیت سیاسی، در حوزه‌ی زیست‌محیطی از فعالین کرد بوده است، دوازدهم آبان‌ماه سال ٩٠ توسط مأموران ادارەی اطلاعات مریوان بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به حبس و پرداخت جریمه محکوم گردید.

این فعال سیاسی کُرد، پس از محکومیت از سوی دادگاه انقلاب و به دلیل فشار و اذیت و آزار نهادهای امنیتی، کردستان ایران را ترک و هم‌اکنون در خارج از ایران بەسر می‌برد.