کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تیراندازی مامور نیروهای انتظامی به سوی شهروند کُرد و ضبط ماشین وی

16:18 - 28 مهر 1393

کوردستان میدیا: یک شهروند کُرد در جادەی نوسود ــ پاوه، هدف شلیک مستقیم مامور نیروی انتظامی قرار گرفته و زخمی شد.

روز یکشنبه ٢٧ مهرماه سال ١٣٩٣، یک شهروند کُرد که با ماشین خود در جادەی نوسود ــ پاوه در حرکت بود، از سوی مامور نیروی انتظامی مورد شلیک قرار گرفت.

این شهروند کرد بر اثر شلیک مستقیم مامور نیروی انتظامی از ماشینش به بیرون پرتاب شدە و به شدت زخمی شدە است.

هویت این شهروند کرد از سوی آژانس خبررسانی کردپا، سعید ویسی ٢٥ ساله و اهل روستای نروی از توابع پاوه عنوان شدە است، این منبع خبری هویت مامور نیروی انتظامی که این شهروند را هدف شلیک مستقیم قرار دادە است، آرش.ز اعلام کرده است.

بر اساس گزارش منتشرە، آرش.ز لباس شخصی بر تن داشتە و پس از هدف شلیک مستقیم قرار دادن سعید ویسی، ماشین وی را به پاسگاه ملاندر برده و تحویل نیروی انتظامی مستقر در این پاسگاه دادە است.

نیروی انتظامی در ان رابطه اعلام کرده است که آرش.ز، مامور نیروی انتظامی نمی‌باشد، اما گفتەهای یک شهروند مطلع حاکی از این می‌باشد که آرش.ز پیشتر مامور نیروی انتظامی بوده و هم‌اکنون در دوران تعلیق به‌سر می‌برد.

در همین ارتباط و طی همان روز، نیروهای انتظامی رژیم ایران مستقر در پاسگاه دوآب کاروان کولبران کُرد در منطقەی نوسود را هدف شلیک مستقیم قرار دادە و درصدد ضبط اموالشان بودەاند.

بر اساس آمار وب‌سایت کردستان میدیا، طی مهرماه سال جاری، دست‌کم ١٠ شهروند کُرد از سوی نیروهای رژیم اسلامی هدف شلیک مستقیم قرار گرفتە و کشتە و زخمی شدەاند.