کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کرمانشاه/ مرگ ٣ شهروند کُرد بر اثر سیل و رعدوبرق

15:21 - 29 مهر 1393

کوردستان میدیا: دو نفر بر اثر سیل در روستای قمان از توابع ثلاث باباجانی و یک نفر به دلیل رعد و برق در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارشات منتشرە، حوادث طبیعی طی چند روز اخیر از جمله سیل و رعد و ربرق باعث واردشدن خسارت مالی و جانی به شهروندان کرد گشتە است.

در شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از توابع استان کرمانشاه کردستان ایران، دو نفر بر اثر سیل و یک نفر بر اثر رعدوبرق جان خود را از دست دادند.

در همین زمینە، یک جوان کُرد اهل کرمانشاه نیز در رودخانەی قرەسو غرق شدە است.

بر اثر بارندگی‌های اخبر و وقوع سیل و رعد و برق معابر شهرستان‌های کُردنشین پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب، بخش‌های مرکزی و کوزران کرمانشاه دچار آب گرفتگی شده و زندگی عادی در این نواحی مختل شد.

طبق گزارشات مراکز هلال احمر و نهادهای مدیریت حوادث غیرمترقبه‌ی رژیم، اقدام فراگیری برای رفع خسارات مادی و تبعات احتمالی جانی انجام نداده‌اند.

پس از انقلاب خلق‌های ایران نهادهای سلامت جهانی و بین‌المللی همانند هلال احمر اختیارات سازمانی خود را طبق تعریف بین‌المللی و جهانی از دست دادند و تمامی مراکز این موسسه جهانی در سطح ایران به مراکز رژیم و کانون‌های بسیج مبدل گشت و همچنین امکانات و ابزارهای لازم این سازمان مانند بالگردها به رژیم واگذار شد.

در همین ارتباط، که در پی بارش باران در چند روز اخیر و وقوع سیل، ساکنین روستای گل از توابع بوکان بی‌خانمان شدەاند.

خانەهای ساکنین روستای گل با بارش باران از لجن و سیلاب پر شدە و این نیز آوارگی ٢٠٠ تن از ساکنین روستای مذبور را به دنبال داشتە است.

همچنین در روستای اسلاملو در حاشیەی جادەی ارومیه ــ اشنویه نیز به دلیل بارش باران و وقوع سیل، به منازل مسکونی و انبار غلات ٥ روستایی آسیب جدی وارد شده است.

خبرگزاری‌های داخلی در این ارتباط از تلف شدن ٥ راس گوسفند و احتمال از بین رفتن ٣٨ راس دیگر خبر دادند.