کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حمایت زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر و میناب از کوبانی

19:54 - 30 مهر 1393

کوردستان میدیا: جمعی از زندانیان سیاسی زندان‌های رجایی‌شهر و میناب با مردم کوبانی اعلام همبستگی و همدلی کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر و ٢ زندانی سیاسی زندان میناب با نوشتن شعار بروی کاغذ و انتشار عکس از مردم کوبانی حمایت کرده و اقدامات گروه تروریستی داعش را محکوم نمودند.

گزارش‌ها حاکی از این می‌باشند که افشین حیرتیان، وحید اصغری، بهنام ابراهیم‌زاده و خالد حردانی، چهار زندانی سیاسی بند ٤ سالن ١٢ زندان رجایی شهر کرج با نوشتن شعار ما همه اهل کوبانی هستیم با مردم کوبانی اعلام همدلی و همبستگی کردند.

همچنین دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب نیز به نام‌های کمال شریفی و علی مرادی با نوشتن شعار کوبانی تنها نیست و اعتصاب غذای ٣ روزه، ضمن محکوم نمودن اقدامات گروه تروریستی داعش از مردم کوبانی حمایت و پشتیبانی نمودند.

در همین ارتباط، پیشتر نیز روز چهارشنبه نهم مهرماه سال ١٣٩٣، محـمدصدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان طی پیامی از زندان اوین، وجدان‌های بیدار جامعە را برای جلوگیری از روی دادن فاجعەی انسانی در کوبانی و نجات مردم گرفتار این شهر فراخواند.

همچنین، پس از یورش داعش به کوبانی از سوی گروه تروریستی داعش و آوارەشدن شماری از شهروندان کُرد اهل این شهر و محاصرەی کوبانی از سوی گروه تروریستی داعش، زندانیان سیاسی کُرد در زندان مرکزی یزد، به منظور همدردی با مردم کوبانی و پشتیبانی از این شهر و مبارزە‌ی آن‌ها، اقدام به اعتصاب غذا نمودند.

محـمد مرادی، عەلی صالحی، والی درودی و عمر امامی، چهار زندانی سیاسی کُرد می‌باشند که هرکدام بیش از ١٨ سال است که بدون ملاقات و مرخصی همچنان در زندان به سر می‌برند، با اعتصاب غذا از کوبانی پشتیبانی نمودند.

در همین زمینە، زندانیان سیاسی کُرد در اقدامی هماهنگ و بصورت نمادين در حمایت از مردم کوبانی، با شعار كوبانی تنها نيست در ٨ زندان ايران از جمله زندانهای اروميه، بندرعباس، بندر لنگه، زاهدان، ميناب، قروه، رجايی‌شهر و سنندج، دست به اعتصاب غذا زدند.

در همین ارتباط، روز جمعه، هجدهم مهرماه سال ١٣٩٣، جمعی از زندانیان سیاسی کُرد که در زندان مرکزی اورمیه محبوس هستند با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست برای پشتیبانی همەجانبە از کوبانی، حمایت خود از کوبانی را اعلام کردند.