کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت و احضار بیش از ٢٣٠ شهروند کُرد در جریان تجمعات حمایت از کوبانی

20:16 - 30 مهر 1393

کوردستان میدیا: در جریان تجمعات شهروندان کُرد در کُردستان ایران در جهت حمایت از کوبانی که از ١٥ مهرماه آغاز شد، تاکنون ٢٣٠ شهروند کُرد از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و احضار شده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در جریان تجمعات اخیر، ٥٠ نفر در مریوان، ٢٠ نفر در بوکان، ٦ نفر در ربط، ٩ نفر در سنندج، ٣ نفر در کرمانشاه و ٢ نفر در تهران بازداشت شده‌اند که بیشتر آنان جهت بازجویی به نهادهای امنیتی سپاه و اطلاعات منتقل شده بودند.

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشرە از سوی خبرگزاری‌ها، دست‌کم ١٤٠ شهروند کرد نیز به دلیل شرکت در تجمعات حمایت از کوبانی به ادارەی اطلاعات رژیم اسلامی احضار و مورد بازجویی قرار گرفتەاند.

طبق گزارشات منتشره، در جریانات درگیرشدن نیروهای نظامی با تظاهرکنندگان از باتوم و گاز اشک آور در شهرهایی مانند مریوان، ارومیه و مهاباد استفاده شده است که در این میان در شهر مریوان ده‎ها نفر مجروح شد.

در همین ارتباط و  بیشتر تظاهرات و تجمعاتی که شعار مرگ بر دیکتاتور با شعار کوبانی تنها نیست، زنده باد کردستان همراه بوده است واکنش شدید نیروهای امنیتی و نظامی را در پی داشته است.

برخورد دوگانه‌ی رژیم اسلامی ایران با تجمع‌کنندگان و بازداشت و احضار ٢٣٠ شهروند کُرد نشان از عدم انعطاف رژیم اسلامی ایران با این تجمعات مسالمت‌آمیز انسان‌دوستانه دارد و این در حالی است که رژیم خود را همراه و همگام این اعتراضات قلمداد می‌کند.