کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آثار برتر جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند

13:50 - 1 آبان 1393

کوردستان میدیا: جشنوارە بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پس از ٥ روز کار مداوم با انتخاب آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، شهر مریوان و دو شهرک کانی‌دینار و برده‌رشه و سه روستای تابعه، میزبان نهمین جشنوارە بین‌المللی تئاتر مریوان از ٢٦ مهرماه سال ١٣٩٣ تا ٣٠ مهرماه به مدت پنج روز میزبان بزرگترین جشنوارە تئاتر خیابانی منطقە بودند.

دریاچه زریوار، تعدادی از مدارس سطح شهر، محوطه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد، پادگان عبادت، محوطه زندان، شهرهای کانی دینار، روستای برده‌رشه و روستای ینگیجه و ولژیر از مکان‌هایی هستند که در آن‌ها تئاتر شرکت‌کنندگان اجرا گردید.

استان تهران با ٦٢ اثر، کردستان با ٤٧ اثر، خوزستان و البرز هر کدام با ١٦ اثر بیشترین آمار آثار ارسال شده به این جشنوارە را به خود اختصاص دادەاند.

مراسم افتتاحیه‌ی نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راس ساعت ١٠ صبح با حرکت کارناوال هنرمندان از میدان امام شافعی به سمت پارک شانو آغاز شده و از رنگ آبی به عنوان پوشش نمایشی این جشنوارە رونمایی گردید.

روز نخست جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با ۲۲ نمایش در سطح شهر مریوان به پایان رسید.

دومین، سومین و چهارمین روز جشنواره نیز با اجرای بسیاری از گروه‌های شرکت‌کننده در سطح شهر مریوان و روستاهای اطراف و همچنین در برخی از مدارس به پایان رسید.

گزارش‌های منتشرە حاکی از این می‌باشند که این جشنوارە با تقدیم جوایز به آثار برتر، روز چهارشنبه سی‌ام مهرماه بە کار خود پایان داد.

بر اساس گزارش رسیده به وب‌سایت کردستان میدیا، ٣٠ اثر به عنوان آثار برتر این جشنوارە انتخاب شدەاند.

هیأت داوران جشنواره متشکل از رضا حامدی‌‌خواه، حمیدرضا نعیمی و خسرو سینا کار، جایزه‌ی نخست بخش طرح و ایده را به عزیز زادسر از مریوان به خاطر نمایش تابووتی له تاوان اعطا کرد.

جایزه ویژه‌ی داوران نیز به خاطر استفاده به روز از آئین‌ها و هماهنگی محتوی به پرسه سور به کارگردانی مجتبی مرادی از کرمانشاه اهدا گردید.

در بخش موسیقی، طراحی صحنه، طراحی لباس جشنواره، هیأت داوران گروه‌های نمایش فریاد از ورامین، تابووتی له تاوان از مریوان و ذات انسان در طبیعت از مریوان را مفتخر به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی نمود.

بر اساس این گزارش، آرای هیأت داوران در بخش آئینی سنتی و در رشته‌ی فضاسازی و طراحی لباس از نمایش درخت و باد از سقز را به عنوان اثر برتر این بخش انتخاب کرد.

بهترین بازیگر خردسال این جشنوارە نیز، ساناز درخشانی از مریوان که در ذات انسان در طبیعت ایفای نقش کرده بود، معرفی گردید.

مرجان قاسمی از دهلران نیز به عنوان یکی از بازیگران زن از سوی هیات داوران انتخاب شد.

گزارش‌های منتشرە حاکی از این می‌باشند که عزیز زادسر نیز از مریوان به عنوان دومین کارگردان برتر جشنوارە تئاتر خیابانی انتخاب شدە است.

جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره نیز به خاطر ارائه صحیح نمایش و هماهنگی اجزاء به آنتی‌گونه از شهرستان بوکان رسید.

در بخش برگزیدگان آرای مردمی نیز یک بشقاب خرما از دهلران با کارگردانی سعید خیراللهی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.