کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رشد ١٠ درصدی سالانه‌ی اعتیاد در بین کودکان زیر ١٨ سال در ایران

15:42 - 3 آبان 1393

کوردستان میدیا: اعتیاد در میان کودکان زیر ١٨ سال در ایران طی ١٠ سال، دو برابر افزایش یافتە است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا و بر اساس تحقیقات صورت‌گرفتە طی سال‌های ١٣٨١ تا ٩٠ اعتیاد در میان کودکان زیر ١٨ سال در ایران با رشد ١٠٠ درصدی مواجه بوده است.

با توجه به افزایش شیوع مواد مخدر، هم‌اکنون دغدغەی بیش از ٩٠% مردم ایران مواد مخدر و ابتلا به آن می‌باشد.

هم‌اکنون ردەی سنی ١٥ تا ١٩ سال در ایران، ٣% از جمعیت یک میلیون و نیمی معتادان ایران را تشکیل می‌دهند.

سن اعتیاد در ایران طی چند سال اخیر به کمتر از ٢٠ سال و به مدارس رسیده است ٤% دانش‌آموزان ایرانی سابقه‌ی مصرف ماده‌ی مخدر نوع شیشه را داشته و هم‌اکنون ١،١% این دانش‌آموزان شیشه مصرف می‌کنند.

در همین ارتباط، طی هفت سال اخیر، رشد اعتیاد زنان نسبت به مردان بیش از دو برابر بوده است و این روند همچنان در حال افزایش می‌باشد.

با استناد به آمارهای رسمی، سال ١٣٨٥ نزدیک به ٥% از معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دادند اما هم‌اکنون این رقم به بیش از ١٠% رسیده است و طی چند سال اخیر شمار زنان معتاد در ایران به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ٣٢٥ هزار شهروند در ایران ماده‌ی مخدرمصرف می‌کنند که از این تعداد ٧٠٠ هزار نفر معتاد تفننی به شمار می‌آیند.

در یک آمار متناقض با آمار و ارقام رژیم، وزیر امور خارجه ایران مصرف‌کنندگان مواد مخدر را ١ میلیون و ٣٥٠ هزار نفر اعلام کرده و اظهار نموده است: ٥ میلیون ایرانی صرفا از مصرف‌کنندگان تفننی بوده و به مواد مصرفی آلوده نشده‌اند.

در کُردستان ایران به طور مشخص پخش مواد مخدر به صورت سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم انجام می‌شود.