کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

FATF: ایران از تامین‌کنندگان منابع مالی تروریسم میباشد

16:18 - 3 آبان 1393

کوردستان میدیا: سازمان ناظر بین‌المللی بر پولشویی (FATF) دربارەی معاملە با رژیم ایران و کره شمالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز جمعه دوم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، سازمان ناظر مالی بین‌المللی بر پولشویی که متشکل از ۳۷ کشور، همراه با کمیسیون اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس است، طی نشستی در پاریس نسبت به معامله با رژیم ایران و کرە شمالی هشدار داد.

گزارش سازمان مذکور که یک نهاد بین دولت‌ها میباشد حاکی از این است که رژیم ایران وکرە شمالی نتوانسته‌اند مانع پولشویی و همچنین عدم تامین منابع مالی تروریسم شوند.

این سازمان ناظر که وظیفەی آن ردیابی پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم در جهان است، نگرانی خود را از منبع تامین منابع مالی داعش ابراز کردە است.

گروه اقدام مالی (FATF) در سال ١٣٦٨ توسط کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا شکل گرفت و یک سازمان بین‌الدولی می­‌باشد که هدف آن توسعه و پیشرفت واکنش بین‌المللی نسبت به مسئله پولشویی است در مهرماه ١٣٨٠، گروه اقدام مالی مأموریت خود را گسترش داده و شامل مبارزه با تروریسم نیز ساخت.

آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ­‌کنگ - چین، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لوگزامبورگ، مکزیک، هلند، زلاندنو، نروژ، پرتغال، کره، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا و همچنین دو سازمان منطقه­‌ای کمیسیون اروپا و شورای همکاری خلیج فارس از اعضای FATF هستند.