کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تجمع‌های حمایت از کوبانی در سطح کشورهای اروپایی همچنان ادامە دارد

19:56 - 3 آبان 1393

کوردستان میدیا: کُردهای شهر برمن در کشور آلمان، کمیتە پشتیبانی از کوبانی و کمیتە حزب دمکرات در شهر آهورس کشور دانمارک برای حمایت از کوبانی و محکوم کردن حملەهای گروە ترورستی داعش، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، طی چند روز اخیر صدها نفر از کُردهای شهر برمن کشور آلمان برای پشتیبانی از مقاومت کوبانی و محکومیت حملات گروه تروریستی داعش به کردستان سوریه و عراق و بەویژە کوبانی اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی نمودند.

کمیتەی دانمارک حزب دمکرات کردستان ایران و کمیتەی پشتیبانی از کوبانی در دانمارک تجمع شهروندان کرد در آرهوس را تدارک دیدە بودند.

مطالبات شهروندان حضوریافتە در تجمع آرهوس در چهارچوب یک پیام از سوی هژار دشتی بە زبان دانمارکی قرائت گردید.

در همین ارتباط، شهریار نقشبندی، مسئول کمیتەی آلمان حزب دمکرات کردستان ایران در جریان تجمع پشتیبانی از کوبانی و محکومیت اقدامات گروه تروریستی داعش، پیامی ارائه کرد.

11183.jpg


شهروندان حضوریافتە در این تجمعات، از نهادهای بین‌المللی و کشورهای هم‌پیمان درخواست کردند که در حد امکان به آوارگان کوبانی کمک‌رسانی کرده و مبارزین کُرد را تجهیز کنند.

شهروندان کُرد در آرهوس دانمارک و برمن آلمان طی تجمع خود از کشور ترکیه خواستند تا مرزهای خود را بە روی آوارگان کوبانی بازبگذارد و در جنگ علیە ترور حضور داشتە باشد.

گزارشات دریافتی از محل برگزاری تجماعت مذبور حاکی از این می‌باشند که در این تجمعات اعضا و هواداران حزب دمکرات کردستان ایران بە صورت گستردە حضور داشتند.