کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تاکید وزرای خارجەی آلمان و آمریکا بر وقت‌کشی رژیم ایران در مذاکرات هستەای

20:35 - 3 آبان 1393

کوردستان میدیا: وزرای امور خارجەی کشورهای اتحادیەی اروپا و ایالات متحدەی آمریکا بار دیگر بر جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی تاکید کردند.

به گزارش نیویورک تایمز، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجەی آلمان اعلام کردە است که مذاکرات اتمی با رژیم ایران باید در راستای جلوگیری از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی پیش برود.

وزیر امور خارجەی آلمان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود بر اینکه باید مذاکرات هستەای بر پایه‌بحث‌های اساسی و دستیابی به توافقی محکم باشد تا رژیم ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازدارد، تاکید ورزید.

وزرای امور خارجەی آلمان و آمریکا متفق‌القول بودند که رژیم ایران به‌اندازه کافی از آن‌ها در مجادلات بر سر غنی‌سازی اتمی وقت گرفته است.

بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی خاورمیانە، وزرای امور خارجەی کشورهای اتحادیەی اروپا و نمایندگان کنگرە آمریکا پیشتر اعلام کردە بودند که هدف رژیم ایران از تمدید مذاکرات هستەای، خریدن وقت می‌باشد.

در همین ارتباط، نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از توافق هستەای اوباما با رژیم ایران بدون دریافت مجوز از کنگره در حال افزایش می‌باشد.

اد رویس و بات مک‌کئون، رؤسای کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیەای توافق هستەای دولت اوباما با رژیم ایران را تکرار اشتباه توافق با کره شمالی عنوان کردند.

مارک کِرک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت ایلینوی، طی بیانیەای نسبت به توافق احتمالی اتمی ایران و آمریکا واکنش نشان داده و طی بیانیەای در پاسخ به دولت آمریکا مبنی بر عدم لزوم تصویب توافق اتمی از سوی کنگره آمریکا از عدم حمایت کنگره آمریکا از توافق هستەای احتمالی آمریکا با ایران خبر داد.

همچنین، در ادامەی نارضایتی‌های اعضای کنگره آمریکا به اطلاعیەی کاخ سفید مبنی بر عدم دریافت مجوز از کنگره آمریکا برای توافق هستەای با رژیم ایران، الینا رز لتینن، عضو جمهوری‌خواه کنگره‌ی آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما اعلام کرده است که هدف تحریم‌ها علیه رژیم ایران، تنها آوردن این حکومت رژیم به پای میز مذاکره نبوده بلکه دست برداشتن کامل از جاه‌طلبی هسته‌ای خود، توقف غنی‌سازی اورانیوم و بلااستفاده کردن تمامی زیرساخت‌های هسته‌ای بوده است.