کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار دو جریان سیاسی کُرد سوریه با حزب دمکرات کردستان ایران

14:38 - 5 آبان 1393

کوردستان میدیا: دو هیات جنبش دموکراتیک (TEVDEM) و شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS) در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران حضور یافتند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یکشنبه چهارم آبان‌ماه ١٣٩٣، دو هیات جنبش دموکراتیک (TEVDEM) با سرپرستی آلدار خلیل و شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS) به سرپرستی طاهر سفوک در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران حضور یافته و از سوی هیاتی به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران ضمن ابراز خیرمقدم به طرف میهمان، به مناسبت توافق احزاب و جریانات سیاسی کردستان سوریه، این گام مهم را به دو هیات جنبش دموکراتیک (TEVDEM) و شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS) و همچنین تمامی ملت کُرد تبریک گفت.

دبیرکل حزب دمکرات در ادامەی سخنان خود با تاکید بر ضرورت اتحاد میان احزاب سیاسی کردستان خاطرنشان نمود: اتحاد احزاب سیاسی، اعتقاد به تلورانس و تحمل همدیگر رمز موفقیت ملت کرد می‌باشند.

مصطفی هجری در ادامه افزود: دشمنان ملت کُرد از اتحاد و توافق احزاب سیاسی کردستان ناراحت و نگران بوده و به شیوه‌های مختلف درصدد برهم زدن اتحاد و همگرایی احزاب کُرد در کردستان سوریه هستند؛ به‌همین دلیل باید با هوشیاری تمام از توطئەهای دشمنان آگاه و مانع به انجام رسیدن توطئەهای آنان بود.

هجری در ادامه ضمن تاکید مجدد بر حفظ اتحاد کنونی افزود: امیدواریم که مبارزین کُرد در کردستان سوریه موفق به آزادی سازی کامل کوبانی شوند و دشمنان ملت کرد قادر به از بین بردن اتحاد و توافق احزاب سیاسی کردستان سوریه نگردند.

سپس هیات‌های میهمان متشکل از جنبش دموکراتیک (TEVDEM) و شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS)، اعلام کردند: ما برای ابلاغ خبر ایجاد اتحاد و توافق میان احزاب و جریانات سیاسی کردستان سوریه و درخواست پشتیبانی و حمایت حزب دمکرات کردستان ایران از توافق مذبور و شنیدن نظرات و راهنمایی‌های دفتر سیاسی حزب دمکرات، این دیدار را ضروری بر شمردیم.

هیات جنبش دموکراتیک (TEVDEM) و شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS) در این دیدار عنوان نمودند: ما در رابطه با تشکیل یک مرجعیت سیاسی مشترک، ادارەی مدیریت مشترک و تشکیل یک نیروی مسلح مشترک برای حفاظت از کردستان سوریه به توافق رسیدەایم.

در پایان این دیدار، هیات‌های میهمان و میزبان بر ادامەی روابط دوجانبه تاکید و حفظ توافق و اتحاد احزاب کردستان سوریه را وظیفەی تمامی ملت کُرد عنوان کردند.