کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آنکارا/ شرکت هیات حزب دمکرات در کنگرەی Hak-PAR

20:35 - 5 آبان 1393

کوردستان میدیا: هیات حزب دمکرات کردستان ایران در ششمین کنگره حزب حقوق و آزادی در آنکارا شرکت نمود.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یک‌شنبە چهارم آبان‌ماه ١٣٩٣، هیات حزب دمکرات کردستان با سرپرستی رستم جهانگیری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در ششمین کنگره‌ی حزب حقوق و آزادی (Hak-PAR) کە در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیە برگزار شد، شرکت کردند.
در جریان برگزاری این کنگره، پیام حزب دمکرات کردستان ایران از سوی رستم جهانگیری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران، بە ششمین کنگره‌ی حزب حقوق و آزادی تقدیم شد کە مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

هیات حزب دمکرات کردستان ایران در این کنگرە چندین دیدار با احزاب و جریانات سیاسی هر چهار بخش کردستان داشته و همچنین چندین گفتگو با رسانەهایی کە در کنگره حضور یافتە بودند، انجام دادند.

بر اساس این گزارش، بخش چشم‌گیری از احزاب و جریانات سیاسی در هر چهار بخش کردستان. شخصیت‌های سیاسی، روشنفکران و رسانەها در کنگرە حضور داشتند و همچنین چندین پیام و تبریک برای کنگرە ارسال شدە بودند.

یایان برنامە‌کاری کنگرە، انتخاب رئیس جدید بود کە طی آن فهمی دمر برای دو سال آینده جانشین رئیس سابق Hak-PAR)) کمال بورکایشد.

پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران

به ششمین کنگره‌ی حزب حق و آزادی (هاک پار)
جناب آقای کمال بورکای، رئیس حزب حق و آزادی
اعضای گرامی رهبری
دوستان شرکت‌کننده در کنگره‌ی ششم حزب مبارز و آزادیخواه هاک پار،
برگزاری ششمین کنگره‌ی دمکراتیک و ترقیخواهانه‌ی حزب دوست و همراهمان، حزب حق و آزادی را از صمیم قلب شادباش گفته و بسیار خرسندیم که شما دوستان و رفقایمان در مسیر مداوم تلاش و مبارزه در راه حقوق و آزادی‌های ملت کرد در کردستان ترکیه، کنگره‌ی دیگری را در این برهه‌ی حساس برگزار می‌کنید.

پیشاپیش موفقیت کنگره‌تان را آرزومندیم و امیدواریم که کنگره‌ای پرمحتوا و سرشار از امید به آینده‌ای روشن داشته باشید.
دوستان!

حزب دمکرات کردستان ایران و حزب حق و آزادی دو حزب از یک ملت و از دو بخش جداگانه‌ی میهنمان، لیکن با دیدگاه و عقیده‌ی واحدی در رابطه با حقوق ملی و دمکراتیک ملت کرد در تمامی بخش‌های کردستان بوده و گذشته‌ی دور و درازی از روابط دوستانه و هماوایی داشته‌اند و اکنون نیز در دو عرصه‌ی جداگانه، لیکن با دیدگاه و عقیده‌ای همسو و مشابه علیه ستم سیاسی و ملی اعمال شده بر ملتمان مبارزه می‌کنند و در سال‌های پر فراز و نشیب مبارزه یار و پشتیبان یکدیگر بوده‌ایم و بر این روابط تأکید می‌نماییم.

در همین راستا و از زاویه‏ی نگاه مشترکمان به مبارزه‌ی آزادیخواهانه و دمکراسیخواهانه، هم ما و هم شما اعتقاد ژرفی به تحقق خواست‌ها و مطالبات ملتمان در تمامی بخش‌های میهن در چهارچوبی عادلانه داشته‌ایم و برای دستیابی به نظامی دمکراتیک و تأمین‌کننده‌ی حق برابری برای ملت‌ها تلاش نموده‌ایم و به همین روند ادامه می‌دهیم. در همین رابطه، هر دو طرف اعتقاد داشته‌ایم که نیل به آینده‌ای روشن و دمکراتیک نیازمند مبارزه‌با اندیشه و طرز فکر دیکتاتورمآبانه و سیستم تمامیت‌خواهانه در تمامی انواع و اشکال آن است و کسی که خواهان دمکراسی و آینده‌ای مردم‌محور باشد نمی‌تواند مخالف آزادی فردی و جمعی باشد و رفتاری انکارگرایانه و دیکتاتورمآبانه داشته باشد.

تاریخ تلاش‌ها و مبارزات شما نشان داده است که پیشرو و خواهان حقوق ملی و نیل به جامعه‌ای دمکراتیک و عادلانه در کشور ترکیه و تحقق نظامی دمکراتیک و برابر برای ملت‌های کرد و ترک در این کشور بوده‌اید. امیدواریم در این کنگره نیز با در نظر گرفتن اوضاع جدید و حساس منطقه و همچنین تحولات و فرصت‌های جدید در ترکیه و کردستان ترکیه، در راستای نیل به آینده‌ای بهتر و تأمین دستاوردهایی بزرگ برای ملتمان، همچون گذشته تصمیمات و سیاست‌های شجاعانه و آزادیخواهانه در پیش گرفته و کنگره‌ای موفقیت‌آمیز و مایه‌ی خشنودی ملت کرد داشته باشید.
ما در حزب دمکرات کردستان ایران، یک بار دیگر پیام دوستی و هماوایی و همبستگی خویش را ابراز نموده و ضمن ابراز خرسندی و مسرت خویش به مناسبت برگزاری کنگره‌تان، پیمان دوستی و پشتیبانیمان را در مسیر دور و دراز دستیابی به آمال ملت کرد، با شما تجدید می‌نماییم.

با آرزوی پیروزی برای کنگره‌تان
با آرزوی پیروزی برای ملتمان
مستدام باد مبارزه تا تأمین حقوق و آزادی‌هایمان

حزب دمکرات کردستان ایران
دفتر سیاسی