کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اخراج بیش از ١٠٠ کارگر پتروشیمی ایلام

13:59 - 6 آبان 1393

کوردستان میدیا: بیش از ١٠٠ کارگر پتروشیمی ایلام با وجود حقوق معوقه و حکم ادارەی کار، اجازەی ورود به این کارخانە را ندارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، کافرمای کارخانەی پتروشیمی ایلام به بیش از ١٠٠ تن از کارگران اخراجی این کارخانه اجازەی بازگشت بر سر کارهایشان را نمی‌دهد.

گفتە می‌شود که این کارگران که هرکدام چندین ماه دستمزد دریافت نکردە و با وجود حقوق معوقه، پس از اخراج از سوی کارفرما، حتی اجازەی ورود به کارخانه را ندارند.

کارگران اخراجی کارخانەی پتروشیمی ایلام تاکنون چندین نامه به مسئولین استان نوشتە و نسبت به وضعیت خودشان اعلام نارضایتی نمودەاند، اما مدیران پتروشیمی ایلام هیچ گونه پاسخی به کارگران ندادەاند.

در این ارتباط، طی چندماه اخیر، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان ٣٠٠ تن از کارمندان کُرد این دانشگاه را اخراج کردەاند.

همچنین، جمعی از کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست استان ایلام به دلیل آنچه از سوی آن‌ها اخراج بی‌دلیل از کار و عدم پاسخگویی مسئولین عنوان گردیدە است در مقابل مجلس شورای اسلامی رژیم تجمع کردند.

اخراج کارکنان کُرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اخراج کارگزاران محیط زیست ایلام، اخراج کارگران کُرد از پروژەهای صنعتی در کردستان و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی طی چند سال اخیر افزایش یافتە است و این نیز باعث افزایش نرخ بیکاری در ایلام، کرمانشاه، کردستان و ارومیه شدە و این استان‌ها را از جملە بیکارترین استان‌های ایران قرار دادە است.