کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هشدار چندین بارەی نتانیاهو نسبت به دسترسی رژیم ایران به سلاح هستەای

19:40 - 6 آبان 1393

کوردستان میدیا: بنیامین نتانیاهو برای چندین بار طی یک ماه اخیر، نسبت به دسترسی رژیم ایران به سلاح اتمی هشدار داد.

رادیو فردا به نقل از رسانەهای اسرائیل منتشر کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی سخنرانی در ویژەمراسم گشایش دورە‌ی زمستانی کنست مجلس اسرائیل، برای چندمین بار طی یک ماه اخیر نسبت به برنامەی هستەای رژیم ایران و احتمال دسترسی این رژیم به بمب اتمی ابراز نگرانی کردە و به گروه مذاکرەکننده با رژیم اسلامی هشدار داد.

نتانیاهو طی سخنان خود ضمن توصیف شکست داعش به عنوان تنها یک عملیات در تمام جنگ و درگیری‌های موجود در خاورمیانە، خطاب به جامعەی جهانی و بەویژە کشورهای مذاکرەکنندە با رژیم ایران تاکید کرد که اگر داعش را شکست دادید، اما ایران توانست به بمب اتمی برسد، تنها در یک عملیات پیروز شده‌اید، اما کل جنگ را باخته‌‌اید.

نخست وزیر اسرائیل حدود سه هفتە پیش نیز در دیدار با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید نسبت به توافق هستەای بد با رژیم ایران که رژیم ایران را به سلاح اتمی خواهند رساند، هشدار دادە بود.

اوایل مهرماه سال جاری نیز، بینیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران هستەای را خطرناکتر از داعش خوانده و خواستار نابودی کامل ظرفیت‌های تولید سلاح هستەای رژیم ایران شده بود.

اد رویس و بات مک‌کئون، رؤسای کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیەای توافق هستەای دولت اوباما با رژیم ایران را تکرار اشتباه توافق با کره شمالی عنوان کرده و با تاکید بر اینکه رژیم ایران از حامیان اصلی تروریسم دولتی می‌باشد عنوان کردەاند که زیرساخت‌های تسلیحات اتمی کره‌ی شمالی هرگز نابود نشدند و این اشتباه را نباید درباره رژیم ایران تکرار نمود.

در این ارتباط و پس از اینکە روز یکشنبه، ٢٧ مهرماه سال جاری، کاخ سفید تصمیم گرفتە بود که باراک اوباما از تمامی اختیاراتش استفاده کند تا تصویب این توافق احتمالی ملزم به تصویب کنگره نباشد، نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به این مسأله واکنش شدید نشان دادند.

اد رویس و بات مک‌کئون، رؤسای کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح، مارک کرک و الینا رز لتینن از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا نسبت به توافق اشتباه با رژیم ایران به دولت آمریکا هشدار داده و توافق هستەای با رژیم ایران را در صورت دست برداشتن از جاه‌طلبی‌های هستەای و روشن بودن و رفع ابهامات برنامەی هستەای و همچنین عدم وجود هرگونه احتمالی برای ساخت سلاح اتمی از سوی رژیم ایران، مقبول دانستەاند.

همچنین، روز یکشنبه چهارم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، اُلی هاینونن، معاون پیشین دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و استاد کنونی دانشگاه هاروارد در یک گفتگوی رادیویی در شهر نیویورک آمریکا اعلام کرد که رژیم اسلامی با ساخت بمب اتم تنها چند ماه فاصله دارد.

اُلی هاینونن، معاون پیشین دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه افزوده است: چنانچه مذاکرات اتمی بدون دستیابی به توافق نهایی برای محدود کردن برنامه اتمی رژیم ایران به پایان برسد، رژیم ایران به سلاح اتمی دستیابی پیدا خواهد کرد.