کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اد رویس: رژیم اسلامی عمیقأ به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد

13:00 - 7 آبان 1393

کوردستان میدیا: رئیس کمیتەی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به ادامەی نقض حقوق بشر در ایران اعلام نگرانی کرد.

به گزارش رادیو فردا، روز سەشنبه ششم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، اد رویس، رئیس کمیتەی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیەای اعلام کرده است که پس از روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران، نقض حقوق بشر از سوی این رژیم همچنان به شیوەای عمیق ادامە دارد.

رویس طی بیانیەی خود می‌گوید که پس از حملات به زنان واکنش رژیم ایران به جمعیت معترضان، بازداشت وکیل مدافع حقوق بشر، نسرین ستوده، و تصویب قانونی بود (اخیرا طرحی در مجلس ایران در حال بررسی است که هدف آن حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عنوان شده است) که به جای جلوگیری از چنین حملاتی، تحریک می‌کند.

همچنین در بیانیەی اد رویس خطاب به دولت باراک اوباما آمده است که موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران را زمانی که مشغول مذاکرات اتمی با تهران است مد نظر داشته باشد.

در همین ارتباط، چندی پیش نیز ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد از طرفین مذاکرات هستەای (رژیم ایران و گروه ١+٥) خواست که در این دور مذاکرات به مسائل نگران‌کننده حقوق بشر بپردازند.

تاکنون چندین سازمان و نهاد بین‌المللی حقوق بشری خواستار گنجاندن مسائل حقوق بشری و نقض فاحش حقوق بشر از سوی رژیم ایران در مذاکرات اتمی شدند.