کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آلمان/ برگزاری چندین فعالیت بە منظور کمک به کوبانی و شنگال

15:22 - 7 آبان 1393

کوردستان میدیا: ویژه‌مراسمی برای حمایت و همکاری شنگال و کوبانی در شهر برمن در کشور آلمان برگزار شد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز جمعە دوم آبان‌ماه ١٣٩٣، بیش از دویست نفر از فعالین سیاسی، روشنفکران، نوسیندگان، شاعران، هنرمندان و نمایندگان حزب و جریانات کرد، فارس، ترک و همچنین فعالین و شخصیت‌های هر دو کشور آلمان و سریلانکا در شهر برمن در سالن برگاسنترو ویژە مراسمی برگزار کردند.

در این ویژه‌مراسم پیام احزاب و شخصیت‌های حاضر در مورد مقاومت ملت کرد در کردستان سوریه و عراق در مقابل حملە سازمان تروریستی داعش ارائه شد و همچنین چندین سروده بە این مناسبت از سوی هنرمندان تقدیم شد.

11239.jpg

در این رابطە پیامی از سوی شهریار نقشبندی مسئول کمیتە حزب دمکرات کردستان ایران ــ آلمان قرائت گردید.

مسئول کمیتە آلمان حزب دمکرات کردستان ایران بحثی در مورد اقدامات حزب دمکرات کردستان ایران در زمینه‌ی همکاری با بخش‌های مختلف کردستان و بە ویژە جنگ مقاومت کُرد در مقابل داعش ارائە کردند.
نقشبندی در پایان سخنانش از تمام جریانات خواستار شد تا در حد توان کمک‌های خود برای آوارگان شنگال و کوبانی ارسال کنند.

در این ویژه مراسم کمک‌ها مادی برای آوارگان کردستان در کوبانی و شنگال جمع آوری شد و از سوی سازمان هلال احمر کردستان برای آوارگان فرستادە شد.

11237.jpg


طی چند روز اخیر صدها نفر از کُردهای شهر برمن کشور آلمان برای پشتیبانی از مقاومت کوبانی و محکومیت حملات گروه تروریستی داعش به کردستان سوریه و عراق و بەویژە کوبانی، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی نمودند.

شهروندان حضوریافتە در این تجمعات، از نهادهای بین‌المللی و کشورهای هم‌پیمان درخواست کردند که در حد امکان به آوارگان کوبانی کمک‌رسانی کرده و مبارزین کُرد را تجهیز کنند.

شهروندان کُرد در آرهوس دانمارک و برمن آلمان طی تجمع خود از کشور ترکیه خواستند تا مرزهای خود را بە روی آوارگان کوبانی بازبگذارد و در جنگ علیە ترور حضور داشتە باشد.