کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

گزارشگران بدون مرز: رژیم ایران به دلیل پوشش اخبار اسیدپاشی روزنامەنگاران را تهدید کرده است

13:38 - 8 آبان 1393

کوردستان میدیا: روزنامەنگاران ایرانی از سوی ادارەی اطلاعات رژیم ایران تهدید شدەاند که نباید پروندەهای اسیدپاشی در اصفهان را پیگیری کنند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا و بر اساس اطلاعیەای که از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز انتشار یافتە است، ادارەی اطلاعات رژیم اسلامی ایران با احضار و یا تماس تلفنی روزنامه‌نگاران را در صورت پیگیری پروندەی اسیدپاشی‌های اخیر تهدید شدەاند.

بر اساس گزارش این سازمان، تعدادی از روزنامەنگاران بەویژە روزنامەنگاران تهران و اصفهان از سوی نهادهای امنیتی رژیم مطلع گریدەاند که نباید در رابطه با اسیدپاشی گزارش تهیه کنند.

در این رابطه و بر اساس گزارشات منتشرە، نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران به دلیل پوشش اخبار اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، دو روزنامەنگار را بازداشت کرده بود.

گزارشگران بدون مرز در این‌باره می‌گوید: واکنش مسئولین و مقامات رژیم اسلامی، حمله به رسانه‌ها و تهدید و بازداشت روزنامه‌نگاران است.

آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائيه رژیم اسلامی ایران اعلام کرده بود که رسانه‌ها با گزارش‌های اسیدپاشی‌‌شان به نظام ظلم کردند.

بر اساس گزارشات، بسیاری از شهروندان ایرانی به دلیل تهدید امام جمعەهای ایران مبنی بر فرارفتن از تذکر لسانی و استفاده از قوەی قهریه برای ارشاد شهروندان و بەویژە زنان، پدیدەی اسیدپاشی را اجرای طرح تصویب‌شدە امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند.

این درحالیست که مقامات رژیم اسلامی در این رابطه می‌کوشند که جنایت اسیدپاشی در اصفهان را موضوعی شخصی بخوانند و عنوان کردەاند که اسیدپاشی عملی شخصی است و ربطی به امر به معروف ندارد.

اواسط مهرماه سال جاری و پس از اعلام لزوم فراتر رفتن امر به معروف و نهی از منکر از تذکر لسانی و استفاده از خشونت و اجبار در این زمینە از سوی مقامات رژیم، موج اسیدپاشی به صورت دختران و زنان در اصفهان اغاز گردید و با توجه به آمارهای موجود تاکنون بیش از ١٥ قربانی گرفته است.

شهروندان اصفهانی و تهرانی به منظور اعلام نارضایتی خود از این وضعیت اقدام به برگزاری تجمع چندهزار نفری نمودند که با واکنش شدید نیروهای امنیتی رژیم ایران مواجه گردیده و بازداشت ده‌ها تن را به دنبال داشت.